Skip to main content

Ik heb steeds het probleem dat op mijn laptop bepaalde sites niet bereikbaar zijn,  bijv de ING of Digid. Google search werkt wel, maar ik kom dus niet verder. Op mijn mobiel en tablet werkt alles wel, maar is mijn laptop niet zichtbaar in bijv Spotify.

Ik heb al wel ontdekt hoe ik dit op kan lossen: ik zet mijn modem uit,  trek de stekker er even uit,  en start de modem opnieuw op.  Dan doet alles het weer even,  een paar dagen ofzo. Ik heb dit sinds een paar weken,  daarvoor deed alles het gewoon.  

Een tech-vriend suggereerde dat het aan de firewall in het modem kan liggen.  Is hier ook een blijvende oplossing voor? 

 

 

 

Hallo @SasPeli 

 

Welk modem heb je?

Heb je ook nog extra WiFi punten, zo ja welke?

Welke melding krijg je precies als je naar zo'n onbereikbare site gaat?
Zijn dan alle sites onbereikbaar behalve Google search?


Hoi, ik heb een Experiabox V10, geen extra wifipunten en ja, er zijn ook andere sites bereikbaar behalve Google, maar dus ook heel veel niet.  En de laptop is dan dus niet meer zichtbaar in het netwerk met bijv mijn telefoon. Wat de precieze melding is weet ik niet meer, heb helaas geen foto genomen. Iets met een netwerkfout. Ik kan dan doorlinken naar de probleemoplosser van Windows die vervolgens zegt dat alles in orde is… 


Als het alleen de laptop is die problemen heeft dan zou je daarop het netwerk opnieuw kunnen laten instellen door Windows, wellicht verhelpt dat het probleem.

Dat kan je als volgt doen: Klik op start en type dan netwerk, dan zou je onderstaande opties moeten krijgen, daar kiezen voor Netwerk opnieuw instellen:

 

Daarna krijg je dit scherm, daar kiezen voor Nu opnieuw instellen:

 

 


Heeft de tip van @GeSp geholpen @SasPeli? Want het moet wel enkel bij de laptop liggen aangezien alle andere apparaten wel goed werken. 


Ik heb het geprobeerd, maar moest daarna toch de modem weer even uitzetten en opnieuw opstarten om het weer goed te krijgen, dus of dit de oplossing is weet ik nog niet. 


En is het daarna wel goed blijven gaan?


En is het daarna wel goed blijven gaan?

Tot nu toe lijkt het goed te gaan! 


Helaas, het probleem heeft zich weer voorgedaan en ik krijg het niet meer goed nu... 


@SasPeli gaat het dit moment alleen om ING? Die heeft namelijk een grote storing. 

En ik heb je nog niet zien antwoorden of het alleen om de laptop gaat. 

Wil je daarnaast nog laten weten of het helpt om de instellingen van je wifi aan te passen? In dit topic lees je hoe dit moet. En waar het precies aan ligt.