Skip to main content

Kunnen jullie mij ook handmatig updaten? Ik heb nog versie SGEJ10000448 terwijl ik op 17 januari al geupdate zou moeten zijn naar SGEJ10000516. Regelmatig wegvallend internet.

 

Alvast bedankt!

Ik ben inmiddels op 516, maar heb nog steeds last van wegvallend internet. Ik gebruik géén wifi via de box (Ubiquiti erachter), dus ook geen superwifi, wifiplus of wifispeciaal.

De verbinding valt weg, modem resetten lost het tijdelijk op. Heel vervelend met thuiswerken.

Is dit een bekend probleem? 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt om je goed te kunnen helpen

 

Ik ben inmiddels op 516, maar heb nog steeds last van wegvallend internet.

Zie je in de log van de V12 ook onderbrekingen (PPPoE verbinding die down gaat)?


Ik ben inmiddels op 516, maar heb nog steeds last van wegvallend internet.

Zie je in de log van de V12 ook onderbrekingen (PPPoE verbinding die down gaat)?

Nee, alleen nadat ik het modem opnieuw heb opgestart een geslaagde connectie. Wel:

- Heel veel DNS failures (maar daar maak ik me geen zorgen om)
- 1 x p u een TR-069


Ik ben inmiddels op 516, maar heb nog steeds last van wegvallend internet.

Zie je in de log van de V12 ook onderbrekingen (PPPoE verbinding die down gaat)?

Nee, alleen nadat ik het modem opnieuw heb opgestart een geslaagde connectie. Wel:

- Heel veel DNS failures (maar daar maak ik me geen zorgen om)
- 1 x p u een TR-069

Dat maakt dat de oorzaak dus in de V12 gezocht moet worden.

Er zijn abonnees die pas een stabiel werkende V12 hebben gekregen nadat ze hem zelf tot drie keer toe een factory reset hadden gegeven. Dat zou natuurlijk nooit nodig moeten zijn maar "Niet geschoten is altijd mis".


Ik ben inmiddels op 516, maar heb nog steeds last van wegvallend internet.

Zie je in de log van de V12 ook onderbrekingen (PPPoE verbinding die down gaat)?

Nee, alleen nadat ik het modem opnieuw heb opgestart een geslaagde connectie. Wel:

- Heel veel DNS failures (maar daar maak ik me geen zorgen om)
- 1 x p u een TR-069

Dat maakt dat de oorzaak dus in de V12 gezocht moet worden.

Er zijn abonnees die pas een stabiel werkende V12 hebben gekregen nadat ze hem zelf tot drie keer toe een factory reset hadden gegeven. Dat zou natuurlijk nooit nodig moeten zijn maar "Niet geschoten is altijd mis".

#resetprikker pakken


Helaas, 2 x gereset maar net weer 10 minuten geen bereik. Modem zegt niets bijzonders in log.

 


Hoi @m_a_rnix . Welkom op het forum.

Ik 14-2 een heleboel verlies van signaal.  Je hebt gisteren ook met de helpdesk gesproken. Wat hebben die voor jou gedaan?


Hi @Erwin_, met de helpdesk heb ik de modem en het kastje daarvoor gereset, 2 minuten van de stroom gehad. Net weer uitval. Heb ze net allebei 10 seconden van de stroom af gehad. Vraagje: kan ik mijn laptop direct aan de glasvezel-utp hangen? Dan kan ik uitsluiten of het de modem is. 

 


Ik heb al teruggekregen dat direct op de (O)NT aansluiten niet zo’n goed plan is :) 


Net (10:28) weer geen internet, reset modem (knopje indrukken, 5 sec wachten, knopje indrukken) lost het op. 


Kunnen jullie mij ook handmatig updaten? Ik heb nog versie SGEJ10000448 terwijl ik op 17 januari al geupdate zou moeten zijn naar SGEJ10000516. Regelmatig wegvallend internet.

 

Alvast bedankt!

Ik ben inmiddels op 516, maar heb nog steeds last van wegvallend internet. Ik gebruik géén wifi via de box (Ubiquiti erachter), dus ook geen superwifi, wifiplus of wifispeciaal.

De verbinding valt weg, modem resetten lost het tijdelijk op. Heel vervelend met thuiswerken.

Is dit een bekend probleem? 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt om je goed te kunnen helpen

 

Het wordt tijd dat kpn iedereen klant met een v12 modem een aanbieding doet voor een GRATIS Fritzbox !


@m_a_rnix : Leuk je even te spreken. 

Je krijgt een nieuwe router.  Of dat een box12 of een v10(a) wordt kan ik niet van tevoren zeggen.  Er ging iets mis in de logistieke aansturing en een backoffice zal alsnog een router versturen. Ik controleer maandag even of dat allemaal goed gaat.

Zodra jij de nieuwe router hebt aangesloten en de storing komt terug, zou je het dan nog eens zo sober mogelijk willen aansluiten en testen? Als je diensten dan nog steeds wegvallen wordt het tijd voor een monteur. 


@Erwin_ Idem!

Ik heb een sms gehad dat hij morgen klaarligt. 


Hij is aangekomen. Versie 12… Voorlopig nog geen klachten.