Skip to main content

Hallo forum leden!
Ik ben sinds 1.5 jaar klant van KPN na aanleg nieuw Glasvezel netwerk in 2022/2023, super blij mee!

Sinds gister de nieuwe KPN Box 14 in huis, voelt degelijk aan en verder mooi ding!
Echter valt de verbinding om de 60 a 30 minuten weg voor een paar seconden, soms reboot de modem zichzelf ook.

Met de KPN Boz 12 had ik dit ook soms, maar wel veel minder (ongeveer 1x per dag).
Alle netwerk kabels zijn inmiddels vervangen naar Cat7, NT kastje van het stroom gehad maar niks helpt.
Speedtest is ook niet geweldig, heb een 10 Gigabit netwerkkaart in de pc, krijg 1450/2600 met een 4 Gigabit abbo.

Ik was nieuwsgierig of meer mensen dit gehad hebben.
Zaterdag komt er een monteur van KPN, klantenservice kon zien dat de verbinding regelmatig verbroken wordt.

Hier wat screens:
 


 


Edit: Vlak na plaatsen van dit topic gebeurde het weer:
 


Soms reboot de model zichzelf:
 


Mvg, Bart.

Kleine update:
Naar aanleiding van dit topic: 
Box 14 herstart dagelijks in combinatie met SuperWifi 2 | KPN Community
Heb ik mijn super WiFi punten verwijderd, sinds dien geen problemen ervaren.
Ik ga dit 24 uur testen, daarna sluit ik ze weer aan.
 

 


Ik heb geen versterkers aan de 14 gekoppeld, maar toch regelmatig spontane herstart, dit meld ik dan meteen via de feedback-knop binnen de router @SaltyBart  en wordt het hopelijk met een volgende firmware-update opgelost.


Bedankt voor je reactie @Nomen Nominandum!

Ik had dit inmiddels ook gerapporteerd via die knop, echter ben ik ondertussen tegen nog meer problemen aangelopen.

Problemen / Bugs:

  1. (WiFi) Ring V1 indoor camera’s kunnen niet verbinden met de Box V14.
  1. (LAN) Intel Nuc 7PJYH2 (Pentium J5005) verbind alleen als ik via een oud router een static ip4 kan toewijzen en ip6 uitzet, maar na modem reboot moet ik de Intel Nuc handmatig herstarten voordat deze weer verbinding krijgt.

 

@moderators Ik maak hier een soort van verzamelingen aan problemen van voor jullie, zodat dit eventueel intern beoordeeld kan worden.

Ik ga vandaag na het werk even kijken welke apparaten nog meer niet kunnen verbinden indien dit het geval is.

 


Wat ik ook aantrof is dit topic: 

 


Met welk glasvezelkastje is dit? Genexis of Nokia?


Hoi @DennisA78’

Ik heb een Genexis.

Vannacht is de gehele internetverbinding een paar keer weer weggevallen.


En dat is zonder reboot van de v14 zelf?

E zijn gevallen bekend dat de connectie tussen Genexis ONT en modem veelvuldig wegvallen (of uitvallen en nooit meer aan gaan).

Ook de te lage snelheid schijnt aan de Genexis te liggen en is bij de Nokia beter.

Die monteur was al geweest ?


De modem zelf reboot niet, enkel het internet valt weg. De monteur komt zaterdag.

Ik kon niet eerder ivm mijn werk.


Ik heb een Genexis met een nummer dat lager is dan een keer vermeld in een ander topic van jou @DennisA78 , afgemonteerd in november 2021.


Ik heb een Genexis met een nummer dat lager is dan een keer vermeld in een ander topic van jou @DennisA78 , afgemonteerd in november 2021.



Admin: onjuist advies, reactie verwijderd


Mijn glaskast van Genexis heeft seriernummer: GNXS02384*** @DennisA78 

Kom ik nu in aanmerking voor een andere glaskast en welke procedure moet ik daar voor volgen?

 


Als je problemen hebt moet je denk de gewone weg volgen en een monteur laten komen. En dan hopen dat de monteur het met je eens is (denk ik).


Mijn glaskast van Genexis heeft seriernummer: GNXS02384*** @DennisA78 

Kom ik nu in aanmerking voor een andere glaskast en welke procedure moet ik daar voor volgen?

 

Kan ik nog een reactie van je verwachten @DennisA78 ?


Zojuist thuis gekomen, het was vandaag regelmatig feest met de Box 14.
Mijn alarm systeem, camara's en Philips Hue bridge, Intel Nuc server lag eruit zonder terug online te komen.
Voor nu heb ik mijn oude Box 12 weer even terug gezet tot de monteur Zaterdag ter plaatsen is.
Grappige is, de Box 12 was opgestart en letterlijk alle problemen zijn weg.
Nadeel is wel dat mijn SuperWiFi 2 niet meer werkt i.v.m de nieuwe firmware die erop staat, de Box 12 is nog de oude.

@DennisA78 Mijn type is: Genexis GNXS0504A***


Mijn glaskast van Genexis heeft seriernummer: GNXS02384*** @DennisA78 

Kom ik nu in aanmerking voor een andere glaskast en welke procedure moet ik daar voor volgen?

 

 

Als je problemen hebt moet je denk de gewone weg volgen en een monteur laten komen. En dan hopen dat de monteur het met je eens is (denk ik).

 

Inderdaad,  monteur laten komen, want ze zijn (nog) niet geactiveerd en wel te versturen.

Het serienummer probleem is bekend dus zal die monteur ook moeten weten. Hij/zij ziet de lijst van uitval ook terug in de lijnmeting.

 


Voor nu heb ik mijn oude Box 12 weer even terug gezet tot de monteur Zaterdag ter plaatsen is.
Grappige is, de Box 12 was opgestart en letterlijk alle problemen zijn weg.
Nadeel is wel dat mijn SuperWiFi 2 niet meer werkt i.v.m de nieuwe firmware die erop staat, de Box 12 is nog de oude.

@DennisA78 Mijn type is: Genexis GNXS0504A***

 

Ja die ligt erboven, maar ook daar zien we wel eens problemen mee.

Kun je de Box12 update niet forceren met een reset?

 


Voor nu heb ik mijn oude Box 12 weer even terug gezet tot de monteur Zaterdag ter plaatsen is.
Grappige is, de Box 12 was opgestart en letterlijk alle problemen zijn weg.
Nadeel is wel dat mijn SuperWiFi 2 niet meer werkt i.v.m de nieuwe firmware die erop staat, de Box 12 is nog de oude.

@DennisA78 Mijn type is: Genexis GNXS0504A***

 

Ja die ligt erboven, maar ook daar zien we wel eens problemen mee.

Kun je de Box12 update niet forceren met een reset?

 

Nee die grote update wordt selectief uitgerold, je krijgt echt een sms van te voren heb ik begrepen.

 
Nu ik de 12 weer heb staan, blijft die lijst met uitvallen wel bestaan voor de monteur of moet ik vrijdag alvast die 14 terug plaatsen?


Nu ik de 12 weer heb staan, blijft die lijst met uitvallen wel bestaan voor de monteur of moet ik vrijdag alvast die 14 terug plaatsen?

 

De lijst met uitvallen blijft staan. Je maakt hem wel onnodig langer door steeds te wisselen van modem, uit en aanzetten van de verbinding 😄

 


Nu ik de 12 weer heb staan, blijft die lijst met uitvallen wel bestaan voor de monteur of moet ik vrijdag alvast die 14 terug plaatsen?

 

De lijst met uitvallen blijft staan. Je maakt hem wel onnodig langer door steeds te wisselen van modem, uit en aanzetten van de verbinding 😄

 

Haha oké, ja ik heb alleen me 12 terug gezet omdat die 14 zo echt geen doen is. Mijn vriendin werkt thuis en valt zowat elke 30 minuten de meeting uit 😅

 

tot zover bedankt voor je hulp, ik zal zaterdag een verslag uitbrengen van het bezoek!


De monteur is geweest en heeft het ONT kastje van Genexis omgeruild naar een Nokia ONT.
Alles is getest en zou goed moeten zijn, het herstarten gaan we monitoren.
Zover gaat het goed, ook de snelheid is nu veel beter.

Ik heb nog een ander topic lopen betreft dit modem ivm andere problemen.
Error: dns_probe_finished_nxdomain foutmelding op overons.kpn | KPN Community


 


Update na 24 uur:
Na het vergangen van de Genexis ONT naar de Nokia ONT is de modem niet meer offline geweest.


Helaas valt bij ons de wifi regelmatig weg (2 tot 4 keer per dag, op alle apparaten). We hebben support gebeld en die heeft een monteur gestuurd. We hadden al het Nokia glasvezel kastje en dit verbonden met de rode kabel naar de box 14. De monteur heeft het glasvezel kastje vervangen voor hetzelfde Nokia model en de blauwe kabel gebruikt om naar de modem te verbinden (rood was niet goed volgens hem). Helaas nog steeds dezelfde issue. Nog maar een bellen binnenkort. 


Helaas valt bij ons de wifi regelmatig weg (2 tot 4 keer per dag, op alle apparaten). We hebben support gebeld en die heeft een monteur gestuurd. We hadden al het Nokia glasvezel kastje en dit verbonden met de rode kabel naar de box 14. De monteur heeft het glasvezel kastje vervangen voor hetzelfde Nokia model en de blauwe kabel gebruikt om naar de modem te verbinden (rood was niet goed volgens hem). Helaas nog steeds dezelfde issue. Nog maar een bellen binnenkort. 



Helaas is dit een software bug, vervangen van ONT heeft geen zin omdat je al een NOKIA hebt.
Het modem team is ermee bezig, je zal vrees ik geduld moeten hebben tot de update uit komt.


Ok, helder, thanks voor je inzicht. Kan ik dan niet beter zelf een goede router kopen en die verbinden met de Nokia ONT?Â