Skip to main content

Hallo forum leden!
Ik ben sinds 1.5 jaar klant van KPN na aanleg nieuw Glasvezel netwerk in 2022/2023, super blij mee!

Sinds gister de nieuwe KPN Box 14 in huis, voelt degelijk aan en verder mooi ding!
Echter valt de verbinding om de 60 a 30 minuten weg voor een paar seconden, soms reboot de modem zichzelf ook.

Met de KPN Boz 12 had ik dit ook soms, maar wel veel minder (ongeveer 1x per dag).
Alle netwerk kabels zijn inmiddels vervangen naar Cat7, NT kastje van het stroom gehad maar niks helpt.
Speedtest is ook niet geweldig, heb een 10 Gigabit netwerkkaart in de pc, krijg 1450/2600 met een 4 Gigabit abbo.

Ik was nieuwsgierig of meer mensen dit gehad hebben.
Zaterdag komt er een monteur van KPN, klantenservice kon zien dat de verbinding regelmatig verbroken wordt.

Hier wat screens:
 


 


Edit: Vlak na plaatsen van dit topic gebeurde het weer:
 


Soms reboot de model zichzelf:
 


Mvg, Bart.

Ok, helder, thanks voor je inzicht. Kan ik dan niet beter zelf een goede router kopen en die verbinden met de Nokia ONT? 


Als je die investering wil doen is dat voor nu de beste oplossing, echter ben ik van mening dat een provider natuurlijk gewoon een goed werkend product moet leveren en bij problemen snel moet acteren. Maar die mening heb ik niet expliciet tegen kpn, maar in het algemeen met bedrijven en diensten.

 

Jij als klant betaalt flink, dan mag je ook een goed werkend product terug verwachten.


Inmiddels ervaar ik het probleem bijna niet meer. Wat me opvalt is dat nu het bovenste lampje constant groen brand in plaats van oranje. Wellicht is de firmware inmiddels geüpdate? Ben benieuwd wat anderen ervaren.


Inmiddels ervaar ik het probleem bijna niet meer. Wat me opvalt is dat nu het bovenste lampje constant groen brand in plaats van oranje. Wellicht is de firmware inmiddels geüpdate? Ben benieuwd wat anderen ervaren.

Klopt, dan heb je de update gehad!
Je zou dan nu van je reboot issue af moeten zijn.