Skip to main content
Vraag

Wegvallende wifi op V10 modem

• 9 augustus 2025
  • 14 reacties
  • 106 keer bekeken

• Topper
  • 21 reacties

reeds van af maart J.L. bezig met de kpn van wegen het om de twee dagen van de wifi op de experiabox v10 van 10 jaar oud. bij de storingsdienst kan men niets vinden dat het veroorzaakt maar al mijn randapp. meldt dat er geen wifiverbinding is en na een reset van het modem komt alle rand app. weer netjes in dienst. Doordat de kpn een storingsmeldingssysteem gebruikt bij het uitvragen van de storing, en deze kan de storing niet vinden en dus ook de oorzaak niet, wordt er dus niets gedaan aan mijn probleem.

van het wel werken van het internet maar wegvallende wifi op het modem

Ik vind dit zeer teleurstellend ik ik denk er nu over om over te stappen naar een andere provider want dan krijg ik te minsten een nieuw goed werkend modem met goed werkende wifi

ik ben al vanaf 1976 klant  van PTT/KPN maar heb z'n slechte service nog niet mee gemaakt.

ik heb ook zelfs bij PTT/KPN gewerkt van 1977 tot mijn pensioen in de telefonie en vaste verbindingen en bewaking van IPTV maar service was toen nog punt 1 bij de PTT/KPN. en dat kan ik nu niet meer zeggen

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10380 reacties
  • 9 augustus 2025

Beste ​@JvdG heb je een glas- of een koper-verbinding?

Waar staat/hangt de modem, in de meterkast of elders?

Welke firmware heeft de modem?

Dat de V10 enkele jaren oud is zegt op zich niets, wordt nog steeds ondersteund door KPN en regelmatig van de nieuwste firmware voorzien, zie link:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=13

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 9 augustus 2025

Het modem heeft de nieuwste firmware en wij hebben glas. Het modem hangt in de woonkamer. 10 jaar oud modem noem ik niet enkele jaren vooral niet in de huidige snel veranderende technische wereld dan is 10 jaar zeer oud ondanks de updates. 
de storingsdienst kan niets vinden maar ik heb wel steeds wifi uitval op het modem en niet op de wifi versterker die ik boven gebruik. Raar raar hoe kan dit. En het modem vervangen schijnt een doodzonde te zijn bij kpn

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1915 reacties
  • 9 augustus 2025

​@JvdG het v10 modem is een prima modem, echter kan het zijn dat het beste er af is, wellicht dat een moderator je een nieuw modem toestuurt.

Vul je forumprofiel, adres en je klantnummer in dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Of bellen met de klantenservice 0800-0402 

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 9 augustus 2025

Klopt ik neem je niets kwalijk alleen wil ik een goed werkend modem met betrouwbare wifi.

kpn wil dat we de woning slim inrichten met randapp. maar als de basisapp. niet goed werkt zijn ze niet thuis bij kpn

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 10 augustus 2025

Jammer dat ze nu niet thuis geven en zo blijf ik zitten met een modem met een belangrijk probleem wat zij niet kunnen zien en dus niets aan doen omdat zij hun klanten niet geloven. Misschien is het tijd voor verandering na 49 jaar PTT/KPN

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22497 reacties
  • 10 augustus 2025

Dag ​@JvdG kan je iets meer vertellen over jouw netwerk? Het is echt niet aannemelijk dat een modem soms wel soms niet een wifisignaal geeft. Wifi kan wel verstoord worden. Welke versterker gebruik je?

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 11 augustus 2025

Wel nu alles is mogelijk ook een kpnmodem waarbij de wifi wegvalt. Alleen jammer dat dit niet onderkent wordt door KPN. Lees maar een alle commentaren over de experiabox V10. en die van mij is al 10 jaar actief. Maar vanaf maart J.l. gebeurt het geregeld. Van KPN hoor ik nog steeds niets dus ben mij aan het oriënteren op de providersmarkt

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15388 reacties
  • 12 augustus 2025

Hi ​@JvdG, wat jammer dat je de laatste maanden zoveel problemen hebt met je wifi, dat je nu na al die jaren overweegt om over te stappen 😞

Ik vermoed dat mijn telefonische collega's de lijn tot aan je modem door hebben gemeten, en daar geen fouten op hebben kunnen ontdekken. Dat betekent dat de lijn totaan je modem goed is, en óók dat je modem zelf goed online blijft. Toch gaat het mis bij jou thuis, dus er zal ‘iets’ niet in orde zijn. Ik doe graag nog een poging om te achterhalen wat er aan de hand is!

• Je hebt het over wegvallende wifi, betekent dit dat het wifinetwerk helemaal niet meer zichtbaar is en er dus ook geen enkel apparaat meer mee verbonden is? Of blijven je apparaten wel verbonden met het modem, maar komt er geen internetsignaal meer overheen?
  • Als dit gebeurt, wat doet het wifi lampje van je modem dan? Is die helemaal uit? Of brandt hij nog wel en zo ja, welke kleur heeft hij dan?
  • Je geeft aan dat het op de versterker wel blijft werken, wat voor versterker is dat? En hoe is die verbonden met je modem? Heeft de versterker ook een andere netwerknaam dan het wifinetwerk van je modem?

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 augustus 2025

Beste Maja,

Ik heb al testen gedaan bij uw collega's op vrijdag 1 augustus en op 5 augustus J.L. daar uit blijkt volgen jullie meetapp. via de computer dat er niets mis is met de experiabox V10 alleen bij mij thuis ervaar ik anders. Namelijk de wifi van de experiabox V10 zelf valt geregeld uit maar het lampje van wireles blijft gewoon groen branden. Ik heb een wifi versterker van KPN (Arcadyan) die ik via een netwerkkabel op het modem heb aan gesloten. Deze versterker staat naast mijn computer op de eerste verdieping. Maar deze valt niet weg ???? als de wifi van het modem is weggevallen. Alleen alles beneden dat op de wifi is aan gesloten doet het dus niet meer als de wifi op het modem is uitgevallen. zijde  Google Home, INR verlichting en Toon. Toon en Google Home geven dan aan dat zijn de server niet kunnen bereiken. Als ik dan een harde reset doe komt alles weer in de lucht. Je collega's deden hun best om het probleem te takkelen maar lopen dood op het systeem wat zij hanteren via de computer. Dit systeem van uitvragen kan de oorzaak niet vinden en daar blijft het dan  bij zij kunnen er niets mee en klaar is kees.

De wifi was gisteren rond 18:00u. ook weer verdwenen alleen niets te zien op het modem groene lampjes (4) branden gewoon  maar Toon en Google Home gaven weer aan dat ze de server niet konden bereiken. Dus maar weer gereset en nu werkt alees weer voor zolang het duurd.

vriendelijke groet Johan vdG

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15388 reacties
  • 12 augustus 2025

Bedankt ​@JvdG!

De versterker die jij in gebruik hebt, is ook al enige jaren oud en werkt anders dan onze nieuwere SuperWifi versterkers. Dat houdt in dat jij thuis 2 gescheiden wifinetwerken hebt, wat ook verklaart dat het via de versterker gewoon blijft werken. Die is via een kabel verbonden en dat geeft ook direct aan dat je verbinding zelf gewoon goed is, en bekabeld internet blijft werken.

Het probleem ligt dus púúr bij het wifi gedeelte van je V10. Dat je apparaten aangeven dat ze de server niet kunnen bereiken, houdt in dat de wifi verbinding tussen je modem en de apparaten nog wél bestaat, maar dat je modem geen internetverbinding meet doorgeeft aan de apparaten. Op hetzelfde moment, krijgen apparaten via je versterker nog wél internet door. Daar gaat iets niet helemaal goed dus. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan neem ik contact op met onze logistieke afdeling, met de vraag of jouw modem omgeruild kan worden voor een nieuwe!

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 12 augustus 2025

Beste Maja,

Ik heb mijn profiel ingevuld dus ik zie wel wat er gaat gebeuren.

vriendelijke groet Johan

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15388 reacties
  • 13 augustus 2025

Ik heb je via een privébericht nog even een aanvullende vraag gestuurd ​@JvdG ðŸ™‚

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 13 augustus 2025

Kan dat niet zien krijg 403!error meer niet

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15388 reacties
  • 14 augustus 2025

Hi ​@JvdG, ik heb weer gereageerd op jouw reactie en hoop dat je die nu direct zonder foutmelding kunt bekijken!

Reageer