Beste mensen,
Ik heb een vraag over portforwarding van de Experiabox v10a.
Ik heb een luchtvaartontvangertje bedraad aan mijn thuisnetwerk gekoppeld. Hiermee ontvang ik zgn ADS-B signalen van vliegtuigen en geef die als 'grondstation’ door naar de app 'Planefinder. Ik probeer al een poosje om dit ook buiten mijn netwerk te kunnen bekijken, maar het loopt telkens op niets uit. Ook de KPN Helpdesk kon niets voor me betekenen en verwees mij naar dit forum. Ik ga hier vertellen hoe het erbij staat:
Planefinder zegt dat de ontvanger de TCP-poort 80 gebruikt
Het apparaat staat in het overzicht van aangesloten apparaten met een IP-adres. Ik heb dit bij Netwerk > LAN > LAN DHCP vastgezet zodat het niet meer kan veranderen.
Bij Netwerk > NAT > Poort mapping heb ik een regel toegevoegd met daarin het IP-adres van het apparaat, Bij protocol TCP, bij privepoort 80 - 80 en bij publieke poort 40100 - 40100.
Netwerk > UPnP staat NIET aangevinkt.
IPv6 staat op Automatisch.
Als ik buiten mijn netwerk, dus bv met mijn iPhone op 4G het IP-adres intoets, krijg ik een foutmelding. Op mijn werk krijg ik een soortgelijke foutmelding.
Ik zou het bijzonder waarderen als iemand hier mij uit de brand zou kunnen helpen en mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de moeite.
MVG Eric van den Bosch