Skip to main content
Beantwoord

Welke SFP module moet ik gebruiken in combinatie met eigen router en XGSPON

• June 9, 2025
  • 30 reacties
  • 816 keer bekeken

Hoi ik heb een vraag je ik heb een eigen router met wifi 7 en die ondersteund sfp+ poort . Mijn vraag is ik wil sfp direct op glasvezel ftu gebruiken ik zie verschillende sfp module weet iemand welke sfp module moet ik gebruikenĀ 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Gamer-50.Ā Als je je eigen router met SFP+ poort direct op de glasvezel FTU wilt aansluiten, is het belangrijk dat je de juiste SFP-module gebruikt Ć©n dat je via onze servicetool op kpn.com/eigenmodem je verbinding goed aanmeldt. Daarmee wordt jouw eigen ONT geactiveerd en onze ONT gedeactiveerd.

Let op: onze ONT blijft eigendom van KPN, dus bewaar deze goed voor het geval je hem later weer nodig hebt.

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 9, 2025

Beste ​@Gamer-50Ā zie onderstaande link(s) voor aanvullende info:

https://community.kpn.com/kennisbank-thuisnetwerk-133

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

Hoi Jan allemaal heb ik gelezen ze praten alleen over Fritzbox sfp module . Ik wil weten over router die ook sfp poort heeft bijvoorbeeld als ik xgspon van avm neemt is dat alleen bedoeld voor Fritzbox of ook voor andere merk router of moet ik Zaram XGS-PON ONU SFP+nemen die is duur mensen die ervaring hebbenĀ 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Waarom zou je de ONT van kpn niet willen gebruiken scheelt je een hoop geld en doet het zelfde als een Sfp module.Ā 

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

Hoi Maikel het ont van kpn is goedkoope product die vaak demping problemen geeft heb zo vaak contact gehad met kpn wanneer onderhoud gebeurd dan wordt me verbinding slecht hoge pingen en klantenservice werken mensen achter telefoon die niets weten over internet alleen resetten bla blaĀ 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

​@Gamer-50Ā AVM modules werken alleen met Fritz!box. Voor andere routers heb je een module met MAC nodig (Hisense, Huawei, Zarem of FS en nog paar andere merken). Tegenwoordig kan je als particulier alleen Zarem of FS modules kopen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

Zaram of FS.Ā  Zaram kost 135Ā  FS 244,95Ā 

Ā 

Als je Zaram bij Schenk besteld zet ie er ook de juiste firmware op.Ā  Ā (schijnt nodig te zijn)Ā Ā 

Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

Zaram of FS.Ā  Zaram kost 135Ā  FS 244,95Ā 

Ik heb deze, maar niet te koop als particulier en kost ook 2x meer als FS

Ā 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

En dat werkt zonder aparte firmware zo out of the box op de kpn verbinding ?Ā  Ā  Ā 

Jammer dat ie zo duur is en je hem als particulier niet kunt kopen .Ā Ā 

Ā 

Ā 

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

Juist dat was mij vraag avm sfp module kan niet op andere merk gebruiken . Dus als ik zaram xgspon fs module koop kan ik op mij tp-link gaming router sfp+ poort prikt dan werkt ie bedankt voor jullie informatie en hulp

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Hoi ​@Gamer-50.Ā Als je je eigen router met SFP+ poort direct op de glasvezel FTU wilt aansluiten, is het belangrijk dat je de juiste SFP-module gebruikt Ć©n dat je via onze servicetool op kpn.com/eigenmodem je verbinding goed aanmeldt. Daarmee wordt jouw eigen ONT geactiveerd en onze ONT gedeactiveerd.

Let op: onze ONT blijft eigendom van KPN, dus bewaar deze goed voor het geval je hem later weer nodig hebt.

Ā 

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 11, 2025

Hoi vikash bedankt voor informatie binnenkort ga ik sfp kopen want soms geeft nt kasje geen ip adressen vlan id op router vandaar dat ik sfp wilt

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

waarom laat je niet even een storing aanmaken voor een lijn check. Scheelt je weer €250 eigen kosten maken. En nog niet met zekerheid wetend of het dan ook oplost.Ā 

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Hoi zou deze sfp+ onu xgspon werken bij kpn netwerk ?

Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 19, 2025

​@Gamer-50Ā Er staat geen 'with MACā€ op deze ZTE module, dus je heb 99,99% kans dat deze niet werkt (op geen enkele XGS-PON netwerk)

• Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Hoi tdn bedankt voor je reactie dat dacht ik ook maar voor de zekerheidĀ 

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 12, 2025

Hoi ik heb een module gevonden ik wil dit aanschaffen maar twijfel om of dit werkt op me router is dit juiste sfp

Ā 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 12, 2025

Als hij het doet stuur mij dan ff info door waar en voor hoeveel ik hem kan bestellen :)Ā Ā 

Ā 

Het blijft volgens mij buiten de FS en Zaram nml altijd een hele grote gok.Ā 

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 30, 2025

Hoi wie kan mij helpen en uitleggen hoe je zaram sfp module installeren ben nieuw daar voor wat ik als eerst moet doen en activeren?

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2025

Ā 

Ik weet niet welke TP link router je hebt.Ā  Ā Als je die Zaram in de SFP+ poort steekt herkent de TP link router je module dan ?Ā  Ā 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2025

huh ?Ā  Ā kijk nouĀ  Ā  !!!

• Eddy75

• Slimmerik
  • 202 reacties
  • -1 jaar geleden

Ā 

Ik weet niet welke TP link router je hebt.Ā  Ā Als je die Zaram in de SFP+ poort steekt herkent de TP link router je module dan ?Ā  Ā 

Ā 

Ik heb die reactie -1 jaar geleden geschreven ?Ā  Ā hahahahahahaa..Ā  Ā volgens mij nog geen minuut geledenĀ 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2025

oh nu is het weer weg..Ā  Ā Wat apartĀ  :)Ā  Ā 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 30, 2025

Tsja, -1 jaar geleden is volgens mij 1 jaar in de toekomst.Ā šŸ˜Ž

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • July 30, 2025

Ā 

heel apart is het wel..Ā  want nu is het weer goedĀ  :)Ā Ā 

back to the future dan maar… 

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Hoi is tp-link G800 gaming router sfp+ poort

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Vgm eerst de service tool gebruiken daarin vermelden dat je eigen ont wilt gebruiken. Mogelijk dat je daar het mac adres van de module moet ingeven. Let wel de experiabox/ont moeten online zijn. Anders wordt het klantenservice bellenĀ