Skip to main content
Beantwoord

Werken KPN Routers met 2,4GHz slimme apparaten?

  • 12 May 2024
  • 17 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik zie dat er een 2,4 GHz-verbinding is via mijn routerinstellingen, maar geen enkel apparaat kan deze vinden. Ik had eerder een ziggo-router die dit probleem niet had, maar moest overstappen van ziggo vanwege hun vreselijke klantenservice

Hoe verbind ik 2,4GHz slimme apparaten met mijn KPN Router? Ik heb ook geprobeerd een apart netwerk te maken, alleen met 2,4 GHz, hetzelfde probleem.

Ik hoop dat als KPN defecte routers opstuurt, ik in ieder geval een gratis vervanging kan krijgen die werkt zoals bedoeld. Ik heb een KPN Box, als dat relevant is

Welk merk en type router heb je @Vibatron ?

 


KPN Box 12


Daarin kun je extra wifi aanzetten en daarbinnen de 2.4 band activeren met een eigen wifinaam en wachtwoord @Vibatron 


Hoi @Vibatron, welkom op onze community! Ik zie dat @N.N.  je al een eind op weg geholpen heeft! Kom je er een beetje uit zo?
We hebben hier ook nog een paar handige artikelen over!
 

 


Bedankt voor de reacties jonges! @N.N. @Thomas van KPN  

 

Ik heb dit al geprobeerd, 2,4 Ghz is ingeschakeld, ik heb zelfs geprobeerd een apart netwerk te maken met alleen 2,4 Ghz en geprobeerd er apparaten op aan te sluiten, maar nog steeds niets. :(

Ik weet dat het geen probleem is met de apparaten, omdat ze verbinding maakten met een andere router eerder


Kun je ook eens proberen je box12 in te stellen op WPA2 als hij dat nog niet staat?


Het staat al op WPA2, er is geen andere optie. Kan KPN mij een vervangende router ter beschikking stellen? Er is duidelijk iets mis met deze, ik kan geen instellingen meer wijzigen en het is helemaal niet mogelijk om er 2,4 Ghz-apparaten overheen te verbinden.

Elke basisrouter op de markt heeft deze functionaliteit, maar ik vind het niet eerlijk dat ik deze apart moet aanschaffen omdat KPN defecte routers levert.


Een ander probleem!

Ik realiseerde me net dat het helemaal niet mogelijk is om instellingen te wijzigen onder https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/wifi/2.4GHz/priv/settings

Telkens wanneer ik dat probeer, krijg ik de pop-up voor het wijzigen van het wachtwoord, ik druk op Toepassen, ik krijg het opnieuw, ik vernieuw de pagina, er zijn geen wijzigingen opgeslagen. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd. Welke oplossing biedt KPN om dit probleem op te lossen? Het maakt in feite de routerbeheerinterface nutteloos.


Een ander probleem!

Ik realiseerde me net dat het helemaal niet mogelijk is om instellingen te wijzigen onder https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/wifi/2.4GHz/priv/settings

Telkens wanneer ik dat probeer, krijg ik de pop-up voor het wijzigen van het wachtwoord, ik druk op Toepassen, ik krijg het opnieuw, ik vernieuw de pagina, er zijn geen wijzigingen opgeslagen. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd. Welke oplossing biedt KPN om dit probleem op te lossen? Het maakt in feite de routerbeheerinterface nutteloos.

Zou je eens het router kunnen resetten naar fabrieksinstellingen middels de paperclip methode ?
Even vasthouden tot alle lampjes uit gaan.

Soms zijn ze iets van slag waardoor je issues kan krijgen, vaak lost een hard reset dit op.

Welke software versie staat er momenteel op ?


Het vervangen van de SSD loste het bovenstaande probleem op, maar ik kan nog steeds geen 2,4GHz-apparaten aansluiten. Het lijkt erop dat ik een kapotte router heb ontvangen en deze moet worden vervangen door KPN, maar laat het me weten als ik nog iets kan proberen.


Ik had het met twee energy slimme stekkers van Home Wizzard na de update van de V14.
Niet te verbinden meer, ik heb vandaag de stekkers gereset naar fabrieksinstellingen en ze werken weer perfect, het probleem was nagenoeg hetzelfde als de jouwe. Je zou dat nog kunnen proberen.

Werkt dat ook niet, dan zal er een monteur moeten komen en die kan eventueel het modem wisselen.
Let wel op, als het hem wel op de normale manier 1x lukt, moet je de monteur zelf betalen. Ik geloof 75 euro.

De klantenservice kan niet zomaar een nieuw modem opsturen, dat kunnen ze alleen als het systeem ziet dat er een probleem is met je modem. Dan krijgen ze een optie tot modem swap, helaas is jouw probleem niet te detecteren door het systeem als storing dus kan het alleen via een monteur met het risico op kosten.

Maar mocht ik hier in niet helemaal juist zitten zal @Thomas van KPN me wel corrigeren 😁


Ik vind het niet erg om te betalen, ik wil gewoon mijn slimme apparaten verbinden. Dit werkte zonder problemen op routers van Ziggo en Odido.

Moet ik ze afzonderlijk bellen via de klantenondersteuningslijn om een technicusbezoek te regelen?


Harde reset geprobeerd, geen verschil


Zal de technicus ook een nieuwe router klaar hebben staan? Ik wil voorkomen dat de technicus komt, zodat hij me kan vertellen dat mijn router kapot is en dan OPNIEUW moet wachten op een nieuwe router...


Ja hun hebben die dingen gewoon in de bus liggen, ik zou gewoon de klantenservice bellen (0800-0402) en het verhaal uitleggen.
Dan zullen hun je modem uitlezen, vanaf dat punt weten hun precies wat en hoe te doen.


Klopt inderdaad, een modem is niet zomaar te ruilen maar een monteur heeft ze ook altijd bij zich. Bellen is wel altijd het snelst.

Als de kosten je niet uitmaken kun je via kpn.com/monteur ook altijd een servicemonteur bestellen.


Hoi Vibatron,

Is het inmiddels opgelost en op welke manier?


Reageer