Skip to main content

Ik wil een nieuwe wifi router, die werkt met KPN nu en straks met glasvezel.

Deze denk ik aan te kopen, een TPLink AX50 of AX 53:

https://www.amazon.nl/TP-Link-Archer-AX53-WLAN-router-LAN-poorten/dp/B09NC4SSSQ/

Werkt deze wel met KPN?

Hallo @gattodacqua wil je deze achter de bestaande KPN-router plaatsen of rechtstreeks op het glasvezelaansluitpunt?

Wil je ook tv kijken en vaste telefoon?

 


Had niet eraan bedacht. Liefst simpler, dus liever alleen deze toestel. Maar wat dan ook nodig is, en veiligst.
Geen TV of telefoon.

 


@gattodacqua ik wil je sowieso aanraden te kijken in het eigen router topic van @wjb. In het startbericht zie ik staan dat de AX10 met hardware versie 1.2 werkend is gekregen. En dat andere modellen uit deze serie geschikt moeten zijn. 


HEEL handig, denk je.

Inmiddels ook nog meer onderzoeken, en met de KPN man in de winkel gepraat, die zegt meestal zo’n router moet gewoon lukken. Met uiteraard de modem van KPN, want de TP-Link heeft geen geintegreerde modem, dus een modem is ook nodig.


HEEL handig, denk je.

Inmiddels ook nog meer onderzoeken, en met de KPN man in de winkel gepraat, die zegt meestal zo’n router moet gewoon lukken. Met uiteraard de modem van KPN, want de TP-Link heeft geen geintegreerde modem, dus een modem is ook nodig.

Hallo @gattodacqua dat heeft de man in de winkel dus niet goed, als je ook verteld hebt dat je glasvezel hebt. Want dan is de glasvezelkast het modem en de apparatuur er achter de router.

 


  @JanD  klopt, je hebt gelijk uiteraard. Ik heb het gewoon niet goed gezegd, ben geen deskundige hiermee, excuus.


@gattodacqua ik op dit gebied ook niet. Maar met de kennis van de mensen hier op het forum erbij moet het haast goedkomen. 😉


Het goed doorzetten van TV signaal en evt ip telefonie zullen mogelijke issues zijn.

als je geen risico wilt nemen: koop een Fritzbox.


Het goed doorzetten van TV signaal en evt ip telefonie zullen mogelijke issues zijn.

als je geen risico wilt nemen: koop een Fritzbox.

Bedankt, maar allebei hoeven wij niet, nooit, dus dit apparaat van TP-Link zal goed zijn denk ik. Werkt nu al goed als wifi router, beter dan dat Experia. Experia dient nog even alleen als modem. Totdat glasvezel eindelijk geinstalleerd wordt, tegen de drie jaar laat.