Skip to main content

Werkt de fritzbox ook met de nieuwe kpn plus tv decoder.

 

 Natuurlijk werkt de TV+ Box ook achter een FRITZ!Box.


Hallo @kuip1970, alles over het aansluitbeleid kun je lezen op de KPN Kennisbank: Aansluitbeleid KPN TV+

Nu is het echter zo dat er hier op het forum genoeg mensen zijn die de FRITZ!Box gebruiken als modem en TV+ afnemen, dus mocht je tegen eventuele issues aanlopen kan je altijd hier bij de KPN community terecht met al je vragen. 


Ik heb het aansluit beleid doorgelezen er staat niets bij over de Fritz modem/router.

Natuurlijk zal KPN TV+ werken achter de Fritz, ik ben daar ook wel van overtuigd. Maar de KPN monteur die vandaag langs kwam zei dat dat wel bedraad moest , omdat de Fritzbox geen wifi 6 heeft, en de nieuwe TV box wel, ik had dus volgens hem beter de KPN modem kunnen nemen.

Ik vraag mij af of dit klopt, het zou toch ook moeten kunnen via wifi 5?

 


Er is helemaal geen wifi 6 nodig, het is pure onzin dat dat door medewerkers van KPN beweerd wordt.

Zelfs wifi 4 (802.11n op 2.4 GHz) is voldoende, zolang het wifi netwerk maar multicast to unicast ondersteunt en naar mijn weten doen de FRITZ!Box en FRITZ!Repeater dat.


Ik heb het aansluit beleid doorgelezen er staat niets bij over de Fritz modem/router.

Natuurlijk zal KPN TV+ werken achter de Fritz, ik ben daar ook wel van overtuigd. Maar de KPN monteur die vandaag langs kwam zei dat dat wel bedraad moest , omdat de Fritzbox geen wifi 6 heeft, en de nieuwe TV box wel, ik had dus volgens hem beter de KPN modem kunnen nemen.

Ik vraag mij af of dit klopt, het zou toch ook moeten kunnen via wifi 5?

 

Hallo @Crywolf het werkt zelfs met Wifi 4 N, proefondervindelijk vastgesteld wjb😉


Dank jullie wel!


ik heb sinds kort een fritz. TV+ werkte prima met de experiabox V10 (die dus OOK geen wifi6 heeft) maar nu ik de Fritz geplaatst heb lopen de meeste zenders na ongeveer 10 seconden vast. Het beeld bevriest dan en alleen de audio loopt door. Opnames bekijken kan ook niet, zelfde probleem.


ik heb 2 TV+ kastjes. Voor beide heb ik in de fritz een priotiteit in gesteld . Voor 1 van de 2 kastjes zorgde dit ervoor dat ik weer gewoon TV kon kijken. Voor de andere heeft t geen verschil gemaakt. het maakt daarbij niet uit of beide kastjes aanstaan of slechts 1 van beide. 

Dus nee, de Fritz werkt niet (altijd) goed met TV+


Heb jij die FRITZ!Box dan via de wizard wel voor KPN geconfigureerd?

Er is geen enkel verschil tussen het aansluiten van een TV+ Box en een "oude" TV ontvanger en aangezien de "oude" TV ontvangers prima werken achter een FRITZ!Box zouden de TV+ Boxen dat ook moeten doen. Er zijn ook meerdere forumleden die geen enkel probleem ondervinden.

Welke FRITZ!Box heb je en welke firmware versie staat daar op?


Het aansluit beleid is op wifi 6. Dit kan dus op de v12 of een andere modem met superwifi 2.0 maar bekabeld is altijd het beste


Het aansluit beleid is op wifi 6. Dit kan dus op de v12 of een andere modem met superwifi 2.0 maar bekabeld is altijd het beste

Dat is echt pure onzin, wifi 4 (802.11n), is al voldoende, zolang de wifi maar multicast to unicast ondersteunt.

Er wordt ook geen woord gerept over wifi 6 in het aansluitbeleid.

 


'de beste ondersteuning' is niet 'de enige ondersteuning' @Hofma503 . Het hoeft echt geen WiFi 6 te zijn kan ik uit eigen ervaring zeggen. WiFi van de Fritz Box doet het prima met de TV+ box.


Het hoeft echt geen WiFi 6 te zijn kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Klopt en er staat ook nergens dat wifi 6 een vereiste zou zijn.

Ik ben net als @Joris62 wel benieuwd naar de bron van die video die stelt dat de TV+ Box alleen bedraad aangesloten mogen worden op "Fritzboxen".




Admin edit: afbeelding verwijderd ivm interne informatie


Maar nog steeds nergens dat wifi 6 vereist zou zijn.


Ik geef niet aan dat het vereist is! Ik geef aan wat de beste ondersteuning is! In de praktijk zien we veel storingen met tv plus in combinatie met fritzbox draadloos of een v10 zonder superwifi. 


Ik geef niet aan dat het vereist is! Ik geef aan wat de beste ondersteuning is! In de praktijk zien we veel storingen met tv plus in combinatie met fritzbox draadloos of een v10 zonder superwifi. 

Het is zo belangrijk om een neutrale houding te hebben en de abonnee zuiver te adviseren. Stellen dat wifi 6 de beste ondersteuning geeft is mijns inziens niet correct, wifi 5 en wifi 4 bieden net zo goede ondersteuning zolang het wifi netwerk maar multicast to unicast ondersteunt. Dat betekent dat de wifi van de FRITZ!Box gewoon voldoet aan de eisen die een TV+ Box stelt aan wifi. Het zou KPN ook sieren om de FRITZ!Box gewoon te gaan ondersteunen en op te nemen in haar aansluit"beleid". De suggestie wekken dat alleen de apparatuur van KPN "goed genoeg is" vind ik zeer verwerpelijk en rieken naar "koppelverkoop".


Ik geef niet aan dat het vereist is! Ik geef aan wat de beste ondersteuning is! In de praktijk zien we veel storingen met tv plus in combinatie met fritzbox draadloos of een v10 zonder superwifi. 

Het is zo belangrijk om een neutrale houding te hebben en de abonnee zuiver te adviseren. Stellen dat wifi 6 de beste ondersteuning geeft is mijns inziens niet correct, wifi 5 en wifi 4 bieden net zo goede ondersteuning zolang het wifi netwerk maar multicast to unicast ondersteunt. Dat betekent dat de wifi van de FRITZ!Box gewoon voldoet aan de eisen die een TV+ Box stelt aan wifi. Het zou KPN ook sieren om de FRITZ!Box gewoon te gaan ondersteunen en op te nemen in haar aansluit"beleid". De suggestie wekken dat alleen de apparatuur van KPN "goed genoeg is" vind ik zeer verwerpelijk en rieken naar "koppelverkoop".

Dat laatste brengt me bij de vraag of gebruikers van een van KPN gehuurde Fritz!Box ook een Experia Box van KPN krijgen.

Piet.


 

Het is zo belangrijk om een neutrale houding te hebben en de abonnee zuiver te adviseren. Stellen dat wifi 6 de beste ondersteuning geeft is mijns inziens niet correct, wifi 5 en wifi 4 bieden net zo goede ondersteuning zolang het wifi netwerk maar multicast to unicast ondersteunt. Dat betekent dat de wifi van de FRITZ!Box gewoon voldoet aan de eisen die een TV+ Box stelt aan wifi. Het zou KPN ook sieren om de FRITZ!Box gewoon te gaan ondersteunen en op te nemen in haar aansluit"beleid". De suggestie wekken dat alleen de apparatuur van KPN "goed genoeg is" vind ik zeer verwerpelijk en rieken naar "koppelverkoop".

Dat laatste brengt me bij de vraag of gebruikers van een van KPN gehuurde Fritz!Box ook een Experia Box van KPN krijgen.

Piet.

Weet iemand het antwoord op de door mij gestelde laatste vraag?

Piet.


 

Het is zo belangrijk om een neutrale houding te hebben en de abonnee zuiver te adviseren. Stellen dat wifi 6 de beste ondersteuning geeft is mijns inziens niet correct, wifi 5 en wifi 4 bieden net zo goede ondersteuning zolang het wifi netwerk maar multicast to unicast ondersteunt. Dat betekent dat de wifi van de FRITZ!Box gewoon voldoet aan de eisen die een TV+ Box stelt aan wifi. Het zou KPN ook sieren om de FRITZ!Box gewoon te gaan ondersteunen en op te nemen in haar aansluit"beleid". De suggestie wekken dat alleen de apparatuur van KPN "goed genoeg is" vind ik zeer verwerpelijk en rieken naar "koppelverkoop".

Dat laatste brengt me bij de vraag of gebruikers van een van KPN gehuurde Fritz!Box ook een Experia Box van KPN krijgen.

Piet.

Weet iemand het antwoord op de door mij gestelde laatste vraag?

Piet.

Naar mijn weten krijgen die abonnees geen Experia/KPN Box.


Dat laatste brengt me bij de vraag of gebruikers van een van KPN gehuurde Fritz!Box ook een Experia Box van KPN krijgen.

Piet.

Weet iemand het antwoord op de door mij gestelde laatste vraag?

Piet.

@Piet van der Vooren 

je krijgt van KPN altijd maar 1 modem toegestuurd. nieuwe klanten die kiezen voor de Fritzbox, krijgen dus alleen maar een Fritzbox opgestuurd.

als je als bestaande klant ervoor kiest om een Fritzbox te huren via KPN, dan zul je de bestaande experiabox moeten inleveren.


Reageer