Skip to main content

Goeiedag ik zit al een poosje met een probleem met de ps5 gamen ,,als er meerdere gebruikers gebruik maken van de modem zoals tv of you krijg ik happering vertraging ze zien mij eerder kogels komen nie niet aan of ze willen niet dood metname met shootergames zoals call of duty coldwar alles is bekabeld en via glasvezel aangesloten 500mb down up ik denk dat het um in de modem zit op 1 of ander manier en wil een flitzbox uitproberen zodat games data voorang hebben misschien iemand ervaring mee dat het met een flitzbox beter werkt met gamen als een gewone modem????

Tv verkeer heeft altijd voorrang. Daar kun je niets op instellen. Ook niet op een fritzbox. 

Is de Playstation bekabeld aangesloten? Word er een switch gebruikt in het netwerk? 


Hey @Raimonhemme, het klopt wat Nick aangeeft. TV verkeer heeft voorrang. Maar ik begrijp dat jij een glasverbinding hebt. In verhouding zou dat tv-verkeer zou geen invloed moeten hebben op de rest. Wat wel van invloed is, is verder gebruik van internet, manier van verbinden, en de connectie met de gameserver. Als iemand anders in huis zwaar aan het downloaden is, bijvoorbeeld, dan zou dat wel invloed kunnen hebben op jouw gamen. Verder is gamen via wifi niet optimaal, vooral niet bij shooter games en dergelijke waar tijd belangrijk is. En vaak zien we toch dat problemen met gamen z'n oorsprong vinden in issues met/rond de gameserver. 

 

Dat gezegd hebbende, je kunt het proberen met een andere router, die vrijheid heb je. Je zou ervoor kunnen kiezen om een poosje via ons een FRITZ!Box te huren. Dan kun je het uitproberen en hoef je niet gelijk een dure aanschaf te doen. Dit kun je via de MijnKPN aanzetten. Het kost dan €7,50 per maand, en moet wel minimaal zes maanden actief blijven. Mocht het niet bevallen, dan kun je het daarna weer uitzetten en krijg je weer een Experia Box terug. Bevalt het wel goed, dan kun je het laten doorlopen. Of ervoor kiezen om de huur op te zeggen en zelf eentje aan te schaffen.

Een FRITZ!Box kun je zo plug en play aansluiten als je bij het installeren kiest voor KPN profiel. En in dit AVM knowledgebase artikel vind je meer info over het prioritiseren van verschillende soorten verkeer