Skip to main content

Minstens 1 a 2x in de week moet ik ons modem resetten omdat de wifi uit is.  Soms stopt internet er ook mee. Experiabox 12.

Heel irritant want moet steeds in de gaten houden of de wifi op mijn telefoon wel werkt. Paar keer niet opgelet en veel data verbruikt.

Nog meer mensen hier last van? 

Hoi @JeanettevanderMeij80 . Welkom op het forum.

Dat hoort natuurlijk niet.  Valt de wifi over tegelijkertijd weg? Heb je ook tv van KPN? Zo ja, valt dat ook even weg ?


Hoi Erwin, 

Meestal is het alleen de wifi op alle apparaten, tv ook soms. 

Soms brand wifilamje nog soms is hij ook uit.

Enkele keer valt alles weg.

Mvg Jeanette


@JeanettevanderMeij80  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan ga ik kijken of het misschien iets met de aanvoer van het signaal te maken heeft./


Profiel aangevuld. Net was wifi ook weer weg, lampje brande wel op box.

Gereset, nu werkt het weer.


Ik heb je lijn doorgemeten. De laatste onderbreking die ik hier kan zien was van 5-3.  Hij laat daar een lost carrier zien.  Dat betekent meestal een probleem met de toevoer van het signaal.

Zou jij het modem nog eens een herstart kunnen geven en controleren of alle kabeltje goed in de aansluitingen zitten?  Je mag het modem even een minuutje uit zetten.  


Beetje late reactie maar net weer moeten herstarten voor de zoveelste keer. Alle kabels zitten goed. Het pribleem komt om de zoveel tijd steeds terug. Ik werk thuis en mijn werktelefoon gaat ook over mijn internet dus heel vervelend als dit wegvalt.


Ik heb weer naar je lijn gekeken. Ik zie weer een aantal ‘lost carriers’ .

Dat is niet goed.    Als bij jou het zogenaamde is/ra punt er verder goed uitziet (dat is de hoofdaansluiting van KPN)  en alle kabeltjes zitten goed vastgeklikt, wil je aanraden om z.s.m. 0800 0402 te bellen. Zij kunnen dan dezelfde meting doen.  Vertel ze dat dit probleem al langer speelt.    De collega kan dan twee dingen doen:  Een vervangend modem en/of een monteur.  


Zal ik doen, dankjewel 😊