Skip to main content
Vraag

Wifi drama na update witte SuperWifi

• March 22, 2025
  • 4 reacties
  • 97 keer bekeken

Ook hier 1 groot drama na de update. Telefoons/ipad springen constant op 4G. Sonos/luifel doen het niet. Internet is traag. Voorheen NERGENS last van, alles werkte prima. 4 Witte KPN superwifi punten in huis. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we 4 zwarte super Wifi punten aan gaan schaffen op eigen kosten !!! Dan zet de update maar terug bij ons ! Of we stappen over. Dit is echt zwaar waardeloos !! Slechte voorbereiding voordat er een update gedaan wordt. Ik hoor om me heen ook alleen maar klachten na de updat !!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 22, 2025

Hallo ​@Bergs ,

Check dan nog wat zaken om te controleren.  

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 25, 2025

Goedemorgen ​@Bergs , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community. Al is de aanleiding natuurlijk wel iets om allesbehalve vrolijk te worden :(
De oplossing die hierboven door ​@Noordzee wordt aangedragen, werkt in veel gevallen dus ik ben benieuwd of je hier inmiddels naar hebt gekeken en of het probleem hiermee ook is verholpen. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan is het tegenwoordig ook mogelijk om hiervoor een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk zodat we je hier direct bij verder kunnen helpen! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 25, 2025

Nee helaas niets verbeterd. Ik heb inmiddels gisteren telefonisch contact met jullie gehad en word door de betreffende afdeling teruggebeld. Hopelijk is dit gauw opgelost, anders kunnen jullie alles komen ophalen en stappen we over. 

De mb's vliegen er doorheen, betalen kunnen we wel, maar we liggen al een maand te rotzooien. Wat een waardeloze voorbereiding op deze update. Ik ben er echt helemaal klaar mee

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 25, 2025

Begrijpelijk ​@Bergs, ik kan me je frustratie goed voorstellen en ga er vanuit dat je naar aanleiding van de terugbelafspraak hierover goed verder wordt geholpen met deze problematiek. Laat je me ook nog even weten wat hier uit is gekomen en hoe dit is afgelopen?