Skip to main content
Antwoord

Wifi en Phone-lampje branden niet op mijn KPN Box 12

• July 3, 2025
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Goedemorgen,

Het wifi en Phone lampje van mijn Box 12 branden niet, het wifi netwerk is niet zichtbaar en bellen met de vaste lijn gaat niet. Ik heb het volgende gedaan om het op te lossen:

Modem gereset,

Wifi versterkers afgekoppeld en weer aangesloten. (De witte wifi versterker brandt wel groen)

De KPN wifi manager gebruikt om het modem te controleren. Die geeft aan dat alles werkt.

Wie weet er raad?

Groeten, 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Taliesin, dat is niet handig. 😕 Goed dat je je vraag hier stelt en super dat je al een reset van het modem hebt geprobeerd. 

Is er niet toevallig een storing bij jou in de buurt, mocht dit probleem nu nog spelen?
Mocht je nog steeds problemen hebben en geeft de site aan dat er geen storing is, maak dan een belafspraak of bel ons via 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar. 

Hopelijk heb je dan snel je diensten weer terug. Laat je weten of het gelukt is?

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 4, 2025

Hi ​@Taliesin, dat is niet handig. 😕 Goed dat je je vraag hier stelt en super dat je al een reset van het modem hebt geprobeerd. 

Is er niet toevallig een storing bij jou in de buurt, mocht dit probleem nu nog spelen?
Mocht je nog steeds problemen hebben en geeft de site aan dat er geen storing is, maak dan een belafspraak of bel ons via 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar. 

Hopelijk heb je dan snel je diensten weer terug. Laat je weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Hoi Sanne, er was geen storing. Er is uiteindelijk een monteur geweest die het modem en het glasvezel kastje vervangen heeft. Het nieuwe modem gaf ook nog wifi fout vandaar de glasvezelkast. Alles werkt nu weer. Goede monteur trouwens.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen! 😄 Dank voor het terugkoppelen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2025

Ik heb nog wel een aanvullend probleem, de 2 witte wifi versterkers doen het niet meer. Ze updaten wel als ik ze bekabeld aansluit, maar ze kunnen blijkbaar niet allebei onbekabeld werken. Dat zou wel moeten kunnen na de laatste software update volgens de monteur.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 7, 2025

@Taliesin 

geef beide wifi punten even een reset, door het reset knopje minimaal 10 seconden in te drukken.

zet daarna beide wifi punten bekabeld aan het modem via een netwerk kabel. laat ze daarna even 30 minuten aan het modem zitten zodat ze alle tijd hebben om de juiste firmware en instellingen op te halen.

geef na die 30 minuten, via het modem, een “herstart thuisnetwerk” via de instellingen. als daarna na 5 minuten alles weer is opgestart, kun je ze weer op de juiste plek zetten.