Skip to main content

Beste kpn 

graag zou ik n nieuwere versie modem ontvangen 

reden

bij de KPN wifi manager test blijft de snelheid hangen op 20 mb 

oplossing dure extra wifi punten kopen, ja maar ik zit drie meter van mn modem af

groeten

Ouders 70+ tig jaar bij KPN, zakelijk internet (50 mb) en vast bellen. PC 7 jaar oud, draadloos wifi Microsoft licentie, KPN virusscanner alles up to date. Waren zeer tevreden totdat zij melding kregen dat hun modem de V9 voor het eind van het jaar moest worden vervangen, was verouderd. Halfweg dec. 2023 omgewisseld meen nu de V12. Wifi in huis op mobieltjes prima PC om de haverklap geen verbinding, super traag. 6 mbits. Bellen: abonnement was verouderd moest naar 100 mbits, was het ook veel sneller. Gedaan, lostte niets op. Continue problemen, internetbankieren verbinding weg, paniek enz. Weer bellen: moesten wifi manager doen, die werkt niet want ze hebben weer geen verbinding! Moeder vorige week zelf gebeld, was allemaal prima zei KPN. Echt… Ouders ten einde raad, willen het oude modem terug en anders maar weg bij KPN. Eergister heb ik weer met KPN gebeld: hun verbinding was uitstekend. Geen monteur a 75 euro, moesten ze ook zelf betalen en die kwam ook met hun oplossing: 2 wifi punten aanschaffen en anders bekabeld aanleggen. Dit is toch te gek voor woorden!? Sinds dat nieuwe modem hebben ze problemen en nu jaagt KPN ze op kosten. Ik heb ons plaatselijk ICT bedrijf laten komen: het modem is te nieuw voor het draadloos gedeelte van de PC. Zij hebben voorin, moest niet achterin, een nieuwe draadloze USB adapter geplaatst en de verbinding is weer razendsnel. En dit konden jullie niet als oplossing aandragen KPN?? Dit wordt vervolgd, wij accepteren dit niet. Hoop dat dit een bijdrage mag zijn voor anderen mochten mensen dezelfde problemen hebben. Fijne dag.       


Zo te lezen @Heidi50 , zijn jouw ouders zakelijke klant bij KPN en kun je beter de zakelijke helpdesk bellen, 0800 0403.

Dat het modem te nieuw is voor de laptop is een fabel. De wifi van de modem kan zo ingesteld worden dat de pc dat aan kan en is een losse wifiadapter niet nodig. Zo'n adapter verkoopt KPN ook niet.