Skip to main content
Beantwoord

Wifi Experia Box V10 instabiel en minder sterk na update

• January 7, 2026
  • 6 reacties
  • 72 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In de garage had ik altijd goede wifi, heb een slimme garagedeur die het altijd deed, nu niet meer, het lukt me niet meer om verbinding te maken. Om de haverklap werken smartdingen niet meer zoals de thermostaat, lampen, valt het tablet waarop ik de outdoor camera afspeel uit, hapert de tv boven of stopt er helemaal mee, werken mijn Sonos boxen slecht, haperen steeds. Ook brand op mijn Experiabox V10 regelmatig het servicelampje rood, valt de wifi helemaal uit. Eerder had ik een downloadsnelheid van rond de 90mbps nu rond de ben ik blij als ik de 55/60 mbps haal, op zich is dat snel genoeg, maar het was veel sneller en opeens dacht ik ‘Er is een poos geleden een update geweest van de experiabox en sindsdien werkt alles veel minder goed’. 
Wat kunnen jullie hier aan doen KPN?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@HildaTjidske, welkom op onze community! De V10 heeft net een update gehad die het een en ander veranderd heeft. Op deze pagina kun je hier het stappenplan voor vinden: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Een van de grote wijzigingen is dat het wifi op je V10 weer ingeschakeld is als je superwifi punten hebt. Het eerste superwifi punt moet dan ook weer wat verder weg staan van je experiabox.

Als je er niet uit komt met die stappen kun je ook altijd even met ons bellen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken!

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hoi ​@HildaTjidske, welkom op onze community! De V10 heeft net een update gehad die het een en ander veranderd heeft. Op deze pagina kun je hier het stappenplan voor vinden: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Een van de grote wijzigingen is dat het wifi op je V10 weer ingeschakeld is als je superwifi punten hebt. Het eerste superwifi punt moet dan ook weer wat verder weg staan van je experiabox.

Als je er niet uit komt met die stappen kun je ook altijd even met ons bellen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 10, 2026

Goedemorgen, Ik heb geen wifipunten of zo, alleen een 4G modem, hier kon ik het altijd prima mee doen, jammer dat dit na de update dus niet meer het geval is en ik daarom dan blijkbaar super wifipunten aanschaffen? 

• January 10, 2026

Is het 4G modem rechtstreeks aan de Experiabox gekoppeld? En niet via een switch? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 10, 2026

Is het 4G modem rechtstreeks aan de Experiabox gekoppeld? En niet via een switch? 

Ja, staan naast elkaar en zijn verbonden met een ethernetkabel heet dat toch? (PTTkabel :-) )

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik ga er niet vanuit dat je door de update superwifi punten ofzo moet gaan aanschaffen. Als ik dit zo lees lijkt het eerder ergens in de verbinding naar ons toe te zitten dan in het wifi. WIl je eens met ons bellen? Dan kijken we even mee! Laat vooral weten wat eruit komt, dit moet goed op te lossen zijn!

Je kunt hiervoor een belafspraak maken of bellen wanneer het jou uitkomt op 0800-0402

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 12, 2026

Oké ik bel later even, ben nu aan het werk
Dank je wel