Skip to main content

Ik heb een KPN box 12 modem met wifi6. Nu is ineens het toegangs-wachtwoord van de modem gereset naar de fabrieksinstelling, dus naar de waarde die op de sticker op de achterkant van de modem staat.

Wat vreemd is, is dat het SSID en het wachtwoord van de wifi zijn veranderd in iets geheel anders dan op de sticker staat. Meer dan een achternaam van iemand. Als ik gehackt zou zijn, hoe kan hij dan het SSID veranderen en hoe kan het dan daarna dat het toegangswachtwoord naar fabrieksinstelling is gereset.
Ik krijg ook letterlijk de melding dat het wachtwoord naar de originele fabrieksinstelling is gereset.

Maf toch.... of is er een update zijn geweest die niet geheel slim en schoon is uitgevoerd door een medewerker van KPN? 

Schiet mij maar lek. Iemand dit wel eens meegemaakt?

Het zou kunnen dat er een KPN medewerker in de centrale aan het rommelen geweest is. Dat die uw aansluiting verwisseld heeft met die van een ander.


@Nick83  Daar moet ik dan maar vanuit gaan, dank je. Ik ga in ieder geval mijn wachtwoord maar weer aanpassen.


@Nick83 De volgende ochtend had ik helemaal geen inkomende data meer. Uiteindelijk is is opgelost en jij had gelijk Nick83! Een medewerker had, wellicht per ongeluk, aansluitingen verwisseld waardoor ik de configuratie van een ander had. Â