Skip to main content
Vraag

WiFi ineens niet meer zichtbaar op laptop, nog wel op andere apparaten

• 17 maart 2025
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds 1 maart ongeveer is het WiFi netwerk van KPN niet meer zichtbaar op mijn laptop en dus ook niet meer verbonden. Het vreemde is dat op telefoons en tablets het wifi netwerk nog wel ‘gewoon’ zichtbaar is en ook prima functioneert.

Ook zie ik op mijn telefoon andere KPN wifinetwerken dichtbij, maar ook deze ‘ziet’ mijn laptop niet.

Ik heb de laptop helemaal geupdate en en ook de modem (KPN Box12) herstart. Ook heb ik ingelogd in de modem en ‘extra’ 2.4 hz en 5hz netwerken aangemaakt in de hoop dat deze wel zichtbaar zouden zijn, maar ook deze waren niet zichtbaar voor de laptop.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik hoor graag!!

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10526 reacties
  • 17 maart 2025

Beste ​@Peet2707 heb je de netwerkinstellingen binnen je laptop al eens gereset?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Bedankt Jan, ik heb de netwerkinstellingen inderdaad gereset, maar helaas zonder resultaat.

Zijn er nog andere dingen die ik evt zou kunnen proberen?

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 302 reacties
  • 17 maart 2025
  • Zorg ervoor dat de draadloze netwerkadapter niet is uitgeschakeld in Apparaatbeheer. Vouw hiervoor in Apparaatbeheer Netwerkadapters uit, druk op uw draadloze netwerkadapter en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer vervolgens Apparaat inschakelen.

• Als uw draadloze netwerkadapter niet wordt weergegeven in Apparaatbeheer, wordt deze niet gedetecteerd door Windows. In dat geval moet u mogelijk het stuurprogramma handmatig installeren. Raadpleeg de website van de fabrikant van uw apparaat voor een stuurprogramma dat werkt in Windows.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Bedankt voor je antwoord. Sorry, misschien was ik niet helemaal volledig. Het vreemde is dat ik wel allerlei andere wifi verbindingen zie (oa veel van Ziggo) maar niet die ‘starten’ met KPN…

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 302 reacties
  • 17 maart 2025

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28185 reacties
  • 19 maart 2025

Hoi ​@Peet2707 . Ben je hier al verder mee gekomen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

Uiteindelijk het probleem opgelost en bleek gelukkig makkelijker dan gedacht..

Ingelogd op KPNBox 12 en daar stond de optie: instellingen naar wifi 5. Dan zet hij blijkbaar automatisch alle instellingen weer ‘terug’. Deze aangevinkt (want problemen ontstonden na update naar wifi6). Stekker uit de modem, opnieuw dus weer opgestart en ineens verscheen de kpn wifi weer op de laptop. 

Bedankt voor alle hulp en suggesties! 

Reageer