Skip to main content

Box 12: een ramp?

Het lijkt er wel op. Een grote verscheidenheid aan niet of niet goed werkende functionaliteiten. Zoals: trage WiFi, happerende  WiFi verbindingen. herstarts, interface modem ziet aangesloten devices niet (die overigens wel verbonden zijn….), communicatie met Experia WiFi versterkers slecht (zou volgens KPN publicaties moeiteloos moeten kunnen).

Lees op de diverse fora dat KPN geruime tijd bekend is met al deze ellende. Veel hoopgevende toezeggingen van moderatoren maar tot op heden geen oplossingen. Pappen en nathouden? Goedwillende lotgenoten die met de meest vreemde suggesties elkaar proberen te helpen modderen maar voort. KPN onwaardig!

KPN wat doet u hieraan? Graag concrete toezeggingen!

Admin: afgesplitst van originele topic

Hoi @Roaming Bram, welkom op ons forum!
Bedankt voor je feedback!
Inhoudelijk kan ik hier niet echt op in gaan maar in het onderstaande topic kun je informatie vinden over de meest recente updates van de box 12:

Zodra er iets verandert zullen we dat daar ook plaatsen.


Dag Thomas, dank voor je reactie. Maar wat word ik -en met mij mijn lotgenoten- nu wijzer van  een antwoord wat eigenlijk geen antwoord is? De inhoud van de topic is inmiddels oud nieuws en biedt geen oplossing voor de problemen. Ik verwacht wél een inhoudelijke reactie. Een reactie waarin duidelijk wordt of KPN de issues kan oplossen en zo ja wanneer. M.i. een redelijke vraag ….. van een klant die vorstelijk betaald voor een storingsvrije internet/WiFi verbinding. 
Suggestie: zoek het hoger op in de KPN organisatie. Leg deze kwestie op het bureau van de manager van je manager en eis een oplossing! De klant is immers koning!


De laatste update in dat topic is  08-09-2022 en wordt regelmatig bijgewerkt. Als er iets verandert noemen we dat daar.

Dat gezegd hebbende moet je verbinding natuurlijk wel gewoon goed werken!
We hebben hier wel een paar handige topics over.

 

In sommige gevallen lijkt het probleem te zitten in de frequenties die gebruikt worden.

 

Sinds de update hier ook alleen maar ellende. Vooral wifi 6 devices hadden last van verbindingsproblemen. 

Pas nadat ik op het modem de wifi mode had aangepast naar 802.11b+g+n en 802.11a+n+ac werkte het weer goed en stabiel.

Verder zit ik ook opgescheept met de wifi5 superwifi punten. Dus wifi mode 802.11ax zal denk ik weinig nut hebben.

U heeft het juiste gedaan. De superwifis werken volgens de wifi 5 standaard en de v12 volgens de wifi 6 standaard. Als je beide in 1 wifi netwerk gaat presenteren aan allerlei apparaten dan kunnen er probleemgevallen tussen zitten. 

De oplossing is dan of de wifi van de v12 uit of deze ook naar de wifi 5 standaard zetten.

 

Als je hier liever direct contact over hebt kun je ook altijd met ons bellen op 0800-0402 


Dag Thomas,

Ook dit is weer niet het antwoord waarop ik wacht/hoop. Dat gebabbel in de topic leidt niet tot de  oplossing. Oude koek!  Ik verwacht gewoon een concrete toezegging over wanneer het probleem uit de wereld is. Zo moeilijk is dat toch niet? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat KPN geen idee heeft waar de oplossing te moeten zoeken. Jammer maar vertel het dan aan je klanten. Weten we waar we aan toe zijn en kunnen we ons beraden.