Skip to main content

Goede dag,

 

Onze zonnepanelen werken niet op 5ghz maar op 2.4 ghz.

Hoe kan ik dit in de modem aanpassen? 

 

Groet,

 

Robin

 

Welke Experiabox heeft u? Heeft u versterkers? 


Een box 12 en heb 1 versterker op zolder staan, deze staat zo ongeveer naast het zonnepanelen apparaat


Hallo @Robin 1985 binnen de KPN Box12 kun je 'extra wifi' activeren met verschillende wifi-namen voor de 2.4- en de 5.0-band, daar kun je dan jouw apparatuur mee verbinden via de goede band.

Succes.

 


Hoi Jan,

 

Bedankt ! Maar hoe kom ik in mijn box ?

Heb het admin password geprobeerd maar kom er niet in.


Hallo @Robin 1985 , als je het modem wachtwoord nog nooit gewijzigd hebt, het wachtwoord gebruiken dat achterop het modem staat. Anders het modem een fabrieksreset geven en alsnog het standaard wachtwoord gebruiken.

 


Bedankt!

 

Maar dat wachtwoord is zo'n onmogelijk combinatie van letters en cijfers dat we er niet in komen.…

En x of en × bijv. En zo zijn er nog 4 tekens die mogelijk zijn waardoor je 

Is het mogelijk om eens te bellen? 

 


Maar dat wachtwoord is zo'n onmogelijk combinatie van letters en cijfers dat we er niet in komen.…

Het standaard wachtwoord is inderdaad nodeloos complex. Ik snap niet waarom er gekozen is om dat standaard wachtwoord zo complex te maken.

En dat staat het ook nog eens in hele kleine lettertjes op die sticker.

Maak met jouw telefoon een foto van dat wachtwoord en vergroot die op jouw scherm. Wellicht dat de toch een { door een ( vervangen hebt.


Bedankt!

 

Maar dat wachtwoord is zo'n onmogelijk combinatie van letters en cijfers dat we er niet in komen.…

En x of en × bijv. En zo zijn er nog 4 tekens die mogelijk zijn waardoor je 

Is het mogelijk om eens te bellen? 

Bellen? En dan? Wat moet die KPN medewerker aan de telefoon voor u doen dan? Die kan niet voor u inloggen. Ook het wachtwoord wijzigen door die wat makkelijker is kan een KPN medewerker niet.


Ik ben er in via de kpn thuis app, daar kon ik de qr code scannen en daarna het wachtwoord wijzigen... maar dan.... kan ik daar een extra netwerk aanmaken met een apparte naam voor de 2.4 bandbreedte?  En hoe doe ik dat


Hallo @Robin 1985 als je in het modem betn klik je bovenin op wifi settings, daar na klik je op extra wifi, klik dan bij beide banden op off, wordt dan on en dan kun je verder in dat scherm de wifinamen en wachtwoorden aanpassen en opslaan (apply)

Succes.

 

 


Ik ben er in via de kpn thuis app, daar kon ik de qr code scannen en daarna het wachtwoord wijzigen... maar dan.... kan ik daar een extra netwerk aanmaken met een apparte naam voor de 2.4 bandbreedte?  En hoe doe ik dat

In de app kan dat niet. Het moet echt in de webinterface. Maar nu u dus het wachtwoord weet kunt u ook inloggen op http://mijnmodem.kpn?


Hoi @Robin 1985 en welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt om op je modem in te loggen en de Extra Wifi aan te zetten? 


Hoi Sanne,

 

Het is idd gelukt 🎉🎊🎉