Skip to main content
Antwoord

Wifi lampje brandt niet op Box 12 en wil ook niet meer aan

• February 28, 2025
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Hoi,

Vandaag een monteur langs geweest omdat wij na de laatste KPN update steeds problemen hadden met de wifi. Na verschillende resets, stekkers eruit weer erin was het niet gelukt. Vandaag heeft monteur het weer werkend gekregen. Was top. Sinds vanavond ellende met de wifi verbinding op de bovenste etages waar we met bedrade wifiversterkers werken. Weer maar resetten, stekkers eruit weer erin. Wifi doet het wel en even later weer niet. Nu brandt het wifi lampje van de experiabox weer niet en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Zoveel problemen met KPN de laatste tijd. In decemeber ook al. Toen een nieuwe experiabox gekregen. Kost zoveel tijd en ergernis. En de internetbundels van de Odido mobiele abonnementen vliegen er doorheen tot grote ergernis van een ieder. 

Wie o wie helpt ons van deze ellende af?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Arianne67 kijk eens via onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2025

ik krijg steeds de melding dat de site niet bereikbaar is en datie getimed out is

vorige keer bleek modem vervangen te moeten worden. dit modem is nu 2 maanden. Na de update van 19/2/25 weer kuren.

Ga echt serieus overwegen om naar andere provider te gaan. Te gek voor woorden hoeveel problemen ik iedere keer heb. Betaal ook serieus geld voor glasvezel enzo iedere maand.

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

• February 28, 2025

Hoe probeer jij het modem te bereiken? Via http://192.168.2.254?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2025

ja en via 192.168.1.1

• March 1, 2025

ja en via 192.168.1.1

Dat kan natuurlijk niet. Het is niet "en". Er is maar 1 adres mogelijk. Heb jij dat adres aangepast in de webinterface van de KPN Box? Staan jouw apparaten op dhcp mode? Dus geen vast ip ingesteld? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 1, 2025

Beste ​@Arianne67 kijk eens via onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2025

Dank voor alle moeite. Na heel veel gedoe. Is het me gelukt de Wifi weer in de lucht te krijgen afgelopen vrijdag om 23:30 uur. En ik kan ook weer inloggen op het modem. Zojuist geprobeerd. ​@Marlon92, Ik heb natuurlijk eerst het een geprobeerd en toen dat niet lukte het andere IP adres. Deze suggestie wordt online gedaan. Ben helemaal niet technisch, snap niet helemaal wat je schrijft, maar goed, is nu dus ook niet meer nodig. Fijne dag!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Arianne67, ik zag dat je 2 topics hierover had. Ik heb ze samengevoegd zodat we het overzichtelijk houden.

Goed om te lezen dat het inmiddels is gelukt met de tips van Marlon en Jan om de Wifi weer aan te krijgen. Via die weg kan je altijd inloggen in het modem om dat soort instellingen te bekijken, maar hopelijk heb je het niet meer nodig natuurlijk.