Skip to main content
Vraag

Wifi netwerk verdwenen en kom niet in modem met wachtwoord op sticker

• August 21, 2026
  • 2 reacties
  • 30 keer bekeken

Eerder deze week al netwerk (wifi) problemen gehad, maar na herstart router opgelost. Twee dagen later weer verbinding met Google home apparaten verbroken. Volgens app was er iets aan kpn zijde fout gegaan en moest ik router/modem resetten. Dat gedaan dus maar Google home kwam niet terug. Kon ze ook niet meer toevoegen, SSID waar ze mee verbonden zijn was verdwenen. Verbinding maken via laptop werkte opeens ook niet meer. Zelfs verbinding via app met wachtwoord niet. Uiteindelijk wifi reset gedaan, maar ook met origineel wachtwoord op achterzijde kom ik er niet in. Vraag: hoe kom ik weer ingelogd in modem en kan ik ‘oude’ SSID terug krijgen?

2 reacties

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2026

Vervolg...uiteindelijk gelukt om weer als admin in te loggen op modem. Echter is om het gemakkelijk voor de gebruiker te houden, weer eens totaal veranderd. Je ziet een overzicht van bestaande netwerknamen en een QR code om met apparaat(?) in te loggen. Dat kan dus alleen je mobiel zijn. Maar optie om mijn verdwenen Google netwerknaam toe te voegen bestaat niet meer. Hoe wijzig ik /voeg ik toe, voorheen handig overzicht, maar nu nergens knop te vinden om 2.4 Gh netwerk toe te voegen.

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2026

Vervolg2… Probleem lijkt opgelost, handig om te weten dat er nu verschil is tussen inloggen met 192.

168.2.254 en mijnmodem.kpn. In de laatste is weer duidelijk overzicht en zag ik dat KPN met update/reset zo attent was geweest om mijn netwerknaam terug te zetten naar originele naam. Vandaar dat Google home netwerk geen verbinding kon maken. Hopelijk komen deze grapjes niet te vaak voor, ik krijg er stress van.