Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb de kpn box 12 nu 2 weken in mijn nieuwe huis hangen. Gisteren heb ik een aantal keren de stroom eraf gehaald ivm het ophangen van lampen. Sinds dien doet de wifi het echter niet meer, het lampje op het modem staat ook niet aan. Ik heb neermaals de modem herstart en gereset. Ook de wifi aan/uit knop geprobeerd. Glasvezel kastje geeft alle lichtjes groen, op het modem brandt ook het lichtje bij internet gewoon. Kan iemand mij verder helpen?

 

Bij voorbaat dank!

 

Thomma

Hallo @Thomma, balen dat je geen internet meer hebt! Ik raad je aan om dit stappenplan te doorlopen: Last van een internet storing of wifi problemen. Hiermee kun je de meeste problemen verhelpen.

Kom je er hiermee niet uit? Dan kan je het beste even bellen met 0800 0402. We kunnen dan samen op zoek naar een oplossing.


Hi @Denise van KPN ,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen al met jullie klantenservice gebeld. We konden geen oplossing vinden dus ik heb een nieuw modem gekregen. Hierop gaat alles gelukkig goed.

 


Ah, fijn om te horen!


Hoi allen,

Ik heb eigenlijk min of meer hetzelfde probleem als in dit topic. Ook hier is de stroom er af geweest via de meterkast omdat we lampen gingen ophangen.

Opeens geen WiFi meer via de box, wel nog via de deco's die erachter hangen.
Het WiFi lampje op de KPN box brandt niet.


Eerst dachten we dat we misschien per ongeluk op de WiFi knop gedrukt hadden aan de zijkant, zoals hier.

Het gaat om een KPN Box 12, Firmware V12.C.24.05.08.
 

Geprobeerd:

  • WiFi knopje aan de zijkant ingedrukt (max. 2 seconden)
  • Stroom er 10 seconden af en dan weer aanzetten (ook met alle onnodige kabels eruit)
  • Reset (ook met alle onnodige kabels eruit)
  • Ingelogd via mijnmodem.kpn
    • Daar staat dan het “Wifi staat uit”-schuifje uit, als ik vervolgens die op “aan” zet, krijg ik de pop up over dat het enkele minuten kan duren voordat wifi is opgestart - maar ook na lang wachten gebeurt er niks en staat het schuifje weer uit.
  • Een nacht gewacht en alle stappen herhaald (want we hadden wel bedraad internet, dus we dachten optimistisch misschien lost het zichzelf op).

Vervolgens hebben we de klantenservice gebeld en een heel vriendelijk gesprek gehad. Klantenservice nam alle tijd om te zoeken naar wat het probleem is en een oplossing te zoeken:

  • Alle deco's er afgehaald en Klantenservice heeft de box daarna gereset
  • Het WiFi lampje bleef uit, alle andere lampjes waren groen
  • Toen is er gevraagd of ik via mijnmodem.kpn de instellingen kon zien en wijzigen. Ik kon zien dat de SSID van het wifinetwerk was verandert door de reset naar een standaard KPN***-naam, en ik kon dit wijzigen naar een ander gekozen netwerknaam, maar het probleem met het aan en uit zetten van het "Wifi staat uit"-schuifje bleef, ik kan het schuifje aanklikken en dan wordt de knop weer grijs en staat op uit.

Klantenservice dacht aan:

  • Software fout?
  • Modem fout?

Tijdens het gesprek hebben we aangegeven dat hetzelfde probleem hier op de community staat en dat dit recent is (dit topic is gestart op het moment van schrijven 5 dagen geleden en bij ons startte het probleem 2 dagen geleden). Er stonden geen meldingen bij Klantenservice in het systeem met hetzelfde probleem (of in ieder geval niet bij die medewerker die wij aan de lijn hadden).

Uiteindelijk is er een verzoek neergelegd bij de andere afdeling voor een nieuwe modem. We zouden binnenkort (waarschijnlijk binnen 2 werkdagen) óf een e-mail krijgen met dat er een nieuwe modem aankomt, óf dat de andere afdeling het probleem verder met ons probeert op te pakken. Want de andere afdeling kon het verzoek ook nog weigeren.

Opvallend is dat het bij ons de problemen ook zijn gestart nadat de stroom er af was gehaald en dat deze casussen in tijd dicht op elkaar zitten.

Ik zal een update geven wat de uitkomst hier is over een aantal dagen.


Dat is wel bijzonder, @koffiedwerg! Het kan natuurlijk toeval zijn dat jullie allebei problemen met wifi ervaren nadat stroom van het modem af is geweest.

Maar waarom deze dan niet opnieuw inschakelt, dat is mij ook een vraag. Je hebt zelf al één en ander geprobeerd om het op te lossen. En ook de klantenservice heeft al geholpen. Ik begrijp dat de klantenservice een nieuw modem aangevraagd heeft. Hopelijk krijg je deze toegestuurd en lost deze het probleem op.


Reageer