Skip to main content
Vraag

Wifi op modem uitgezet en krijg deze niet meer aan

• June 6, 2026
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb mijn wifi netwerk uitgezet in mijn router nu krijg ik deze niet meer aan

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Je hebt de Box 12

1. Box 12 inloggen, zie hier.
  2. Hoe heb je het uitgezet?

Normaal kan je hem aan / uitzetten als je op de KPN modem (router) inlogt. (algemeen alle KPN modems (routers)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

Hallo ​@DouwedeGroot ,

Aan de zijkant zit de WiFi-knop:

Wifi

Druk maximaal twee seconden op deze knop om wifi aan te zetten. Het wifilampje gaat groen branden.

bron: 

Knoppen

WPS

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven ingeven. Druk meer dan twee seconden op de WPS knop op de Box 12. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.

Wifi

Druk maximaal twee seconden op deze knop om wifi aan te zetten. Het wifilampje gaat groen branden.

Druk maximaal tien seconden op deze knop om wifi uit te zetten. Het wifilampje gaat uit.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 6, 2026

Zet de box 12 eens uit met de schakelaar aan de achterkant Heb je glasvezel? zet die dan ook uit.
Wacht daarna 2 minuten en laat eerst de glasvezel helemaal opstarten, zet daarna de box12 weer aan en laat die rustig geheel opstarten.
Heb je geen glasvezel kun je die handeling dus wegstrepen. maar dan alleen de box12 dus 2 minuten uitzetten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

@DouwedeGroot 

Wij horen graag of het gelukt is.

Alvast onze hartelijke dank.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@DouwedeGroot, welkom hier. 

Erg fijn om te zien dat je al zo goed bent geholpen door de community. Als toevoeging op alles wat er al is gezegd: je kunt de modem ook helemaal resetten als het niet lukt. Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker of iets duns ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Lukt dat ook niet? Laat het me hier weten, dan kijk ik met je mee. Zou je in dat geval je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@DouwedeGroot ,

Aan de zijkant zit de WiFi-knop:

Wifi

bron: 

Knoppen

WPS

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven ingeven. Druk meer dan twee seconden op de WPS knop op de Box 12. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.

Wifi

Druk maximaal tien seconden op deze knop om wifi uit te zetten. Het wifilampje gaat uit.

@DouwedeGroot 

Heb je de WiFi-knop gevonden?