Skip to main content
Beantwoord

Wifi signaal van de Epson printer wordt onderbroken als ik wifi afscherming inschakel

• January 18, 2026
  • 8 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik heb een Experia box v10. alles werkt prima, maar wanneer ik wifi afscherming inschakel wordt het wifi signaal van mijn Epson ET 8550 verbroken. Door het schuifje van de wifi blokkade uit te schakelen kan ik het signaal weer toevoegen. Maar zodra ik het schuif schakelaar voor wifi afscherming aanzet wordt direct het wifi signaal van de printer verbroken. Waar kan dit aan liggen? 

PS andere wifi signalen blijven goed werken.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Erik van Ettinger, we denken hier graag met je mee!

Een vraag van mijn kant: heb je de printer wel toegevoegd tussen de toegestane apparaten? Mocht dat handig zijn, je leest in dit Kennisbank artikel meer over de instellingen voor wifi afscherming.

8 reacties

• January 18, 2026

Dat ligt aan de printer. Daar is niks aan te doen. Gewoon geen "WiFi afscherming" gebruiken.

Je zou hem bekabeld kunnen aansluiten via een utp kabel. Ik las ergens dat die een netwerkaansluiting heeft. Dan heb je er geen last meer van.

Dank je wel ga ik doen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Erik van Ettinger, we denken hier graag met je mee!

Een vraag van mijn kant: heb je de printer wel toegevoegd tussen de toegestane apparaten? Mocht dat handig zijn, je leest in dit Kennisbank artikel meer over de instellingen voor wifi afscherming.

Ja ik heb mijn Epson printer aangemeld en in de lijst gezet. Maar zodra ik het schuif voor blokkade aan zet wordt de printer uit de lijst verwijderd en het wifi 🛜 verbroken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2026

Die blokkade gewoon niet toepassen, zonder een goed wifiwachtwoord hebben andere draadloze apparaten toch geen toegang tot je netwerk.

Twijfel je, dan wachtwoord aanpassen. ​@Erik van Ettinger 

Jan je hebt gelijk. Ik had nog een 5 poort fast ethernet switch liggen uit de tijd dat we in corona tijd thuis moesten werken. Deze heb ik weer gebruikt voor een vaste ethernet verbinding. Dat werkt ook goed. Een nadeel is dat deze ook een voeding heeft en dus 24 uur stroom verbruikt al is het minimaal.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ja ik heb mijn Epson printer aangemeld en in de lijst gezet. Maar zodra ik het schuif voor blokkade aan zet wordt de printer uit de lijst verwijderd en het wifi 🛜 verbroken.

Wel apart dat de printer uit de lijst verdwijnt zo gauw je de blokkade aan zet. Mocht je er toch nog naar willen kijken: Maakt 't verschil als je je modem eens opnieuw opstart (stekker 30 sec uit het stopcontact)? Heb je er andere apparaten in staan en zo ja, blijven die wel staan? Heb je de printer handmatig of via de ‘wifi apparaten toevoegen’ knop toegevoegd?

Alexandra, ja heel vreemd. Ik ga morgen er nog even voor zitten. 
trouwens ik had mijn mobiel uitgezet en opnieuw uitgezet en toen was het niet mogelijk om in te loggen op wifi. Wat bleek, in mijn telefoon stond wifi signaal op roteren en niet op vast adres. Door vast te selecteren en opnieuw aan te melden was het over. Dus dat weet ik nu ook weer.