Beste ​@Piet08 , die update wordt niet ongedaan gemaakt.
Hoe weet je dat de wifi minder goed is?
Gaat het om de 2.4-band of om de 5.0-band?
Kijk anders eens via onderstaande links voor een mogelijke oplossing:
en
Succes.
Â
Beste JanD,
Dank voor de reactie.
Dat de wifi-snelheid minder is, kan je meten (KPN-tool/Ookla-app enz.). Vóór de update was die snelheid altijd tussen de 200 en 300 mbps up/down bij 1Ghz-abonnement. Ná de update is de snelheid ongeveer tussen de 35 en 50 mbps. Zowel 2.4- en 5.0-band vertonen dit.
De KPN Wifi Manager heb ik reeds enkele malen uitgevoerd, evenals modem uitzetten en na 60 seconden weer aanzetten. Modem resetten helpt ook niet, zoals ik reeds in veel berichten heb gelezen. (Ook andere modems (Experia V12 serie) ondervinden dezelfde problemen). Ook het glasvezelkabeltje eruit halen en weer erin doen. Alles helpt dan voor 15 minuten, daarna is het weer huilen met de pet op.
Vandaar mijn verzoek (wat natuurlijk niet gebeurt!) om de update ongedaan te maken, want nu lijkt het meer op een downgrade.
Â
Vriendelijke groet,
Piet08
Hi ​@Piet08, goed dat je dit aankaart, we helpen je in de community graag verder.
De update naar KPN Software voor de V10 kán invloed op je wifi hebben, in de zin dat mogelijk je wifi instellingen niet meegenomen worden. Denk aan bijvoorbeeld het wifikanaal dat ingesteld staat. We doen ons best om alle instellingen bij de update zo veel mogelijk mee te nemen, maar dat lukt niet altijd.
Je hebt de Wifi Manager al gevolgd lees ik, heel goed. Deze helpt om je wifi instellingen (zoals het kanaal) weer zo optimaal mogelijk in te stellen in het modem. Er komt ook altijd een resultaat uit: wat was de uitkomst van de Wifi Manager?Â
Daarnaast ben ik benieuwd:
- Op wat voor apparaten merk je dat wifi trager wordt?
- Gebruik je internet ook via een kabel en werkt dat wel goed?
- Maak je gebruik van wifipunten of versterkers, en zo ja, welke?Â
- Op welke plek in huis is de Experia Box V10Â aangesloten?
- En in het geval van wifiversterkers: hoe en waar heb je die aangesloten?