Skip to main content
Vraag

WiFi staat uitgeschakeld na update Box 12

• March 13, 2025
  • 2 reacties
  • 71 keer bekeken

Beste mensen van KPN,

Het is toch een tikje treurig dat als jullie van afstand een update uitvoeren aan mijn modem (box12) daarna bij ons het internet niet meer werkt. Dat kan vandaag de dag niet meer. Mijn beveiliging zit erop, verlichting, alles. Alle lampjes branden overal groen, ook op de versterkers, maar wij konden niet meer verbinden. Het probleem bleek te zitten in de instellingen. Na de update stond de instelling WiFi gewoon uit. Heel raar.

Jullie advies is dan om in te loggen op de modem, maar ja, krijg dat maar eens voor elkaar als de wifi van je modem uitstaat. En alles resetten is hartstikke zonde en kost enorm veel tijd. Dit moet echt beter. En lijkt me bovendien ook helemaal niet moeilijk: gewoon zorgen dat de instellingen na een update hetzelfde blijven. Dit is echt slechte service. Terwijl wij een duur abonnement hebben en ook nog eens allerlei extra WiFi versterken omdat we graag goed internet hebben.

Voor mensen met hetzelfde probleem, die net als ik ook, ook niet allerlei kabels hebben liggen om bedraad in te loggen op je modem: ik heb een oud wifi accesspoint aangesloten via de UTP kabel op mijn box12 modem en zo via de admin page de wifi weer aangezet.

Verder is de software (de reden van de update) inderdaad een stuk overzichtelijker en vooral ook sneller geworden. Dat is absoluut een verbetering. Eerlijk is eerlijk.

Groet, Reinier

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Reinier1981, het is niet handig dat Wifi dan zomaar uitstaat inderdaad. Gelukkig heb je het op die manier op kunnen lossen en werkt het nu voor jou. Jouw tip daarbij kan ook voor anderen helpen, als ze tegen hetzelfde aanlopen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2025

Ik heb sinds 3 weken ook de nieuwe software. Na de update werkte wifi prima maar mijn Superwifi2 was niet meer draadloos te verbinden. Dit lukte alleen na een reset van Superwifi2 en opnieuw koppelen met box12.

Ik zag vanavond ook iemand melden dat Superwifi2 na een tijd niet meer verbonden was. En verhip na 3 weken was Superwifi bij mij ook niet meer verbonden. Bij het controleren van de settings was wifi bij mij ook plots helemaal verdwenen. Ik heb voor die noodgevallen standaard een UTP kabel liggen 😁

Goed? Nee. Maar het blijft techniek en door problemen te blijven melden kan KPN verbeteringen doorvoeren.