Skip to main content
Vraag

Wifi valt steeds weg, mogelijk defect modem

• June 26, 2026
  • 5 reacties
  • 29 keer bekeken

Goedendag,

​Ik ervaar de laatste tijd hardnekkige problemen met mijn internetverbinding (de wifi valt telkens weg, onder andere op mijn tv). Mijn zoon heeft de software van het modem al gereset, maar het probleem blijft terugkomen. Hij vermoedt dat het aan het modem (het kastje) zelf ligt, aangezien de kabels allemaal goed vastzitten.

​Zouden jullie mijn verbinding kunnen controleren en kijken of het modem eventueel vervangen moet worden?

5 reacties

• Deelnemer
  • June 28, 2026

Ik ervaar hetzelfde probleem, hierbij meer context: 

Zie Router/GW, hoge latency begint daarmee

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

Ooit al een keer nieuwe adapter voor modem aangevraagd?

• Deelnemer
  • June 28, 2026

@ivo46 Wat bedoel je met adapter? Ik heb een nieuwe adapter met wifi 7 en daarnaast meerdere apparaten met verschillende netwerk setups. Stroom adapter voor de modem? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

@ivo46 Wat bedoel je met adapter? Ik heb een nieuwe adapter met wifi 7 en daarnaast meerdere apparaten met verschillende netwerk setups. Stroom adapter voor de modem? 

Ja ik bedoel uiteraard de stroom adapter van je modem, ervan uitgaande dat je een v12 modem hebt.

• Deelnemer
  • June 28, 2026

@ivo46 Dat is heel interesant. Dit zit op een nieuwe stroom aansluiting, zou dat inderdaad een probleem kunnen zijn? Ik had al heel lang geen problemen op koper tot de overgang. Die zat op een ander stroom aansluiting.