Skip to main content
Antwoord

Wifi valt uit na modem update

• May 28, 2025
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Hoi,

Sinds de aangekondigde firmware update (V10.C.25.04.05) valt de WiFi op mijn modem steeds uit.
Een voorbeeld:
Gisteren avond uitgevallen, modem een restart gegeven. Werkte helaas niet. Vervolgens ingelogd op de gateway en daar stond WiFi uit. Ik heb het weer aangezet en nu in de ochtend is het weer uit. Er staat ook dat de modem pas 2 uurtjes online is. Dat betekent dat het weer een restart heeft gehad, zonder een interactie van iemand thuis.

Nu heb ik de WiFi weer aangezet via de gateway. Iemand enig idee waarom mijn modem nu zo doet?
Het gaat om een Experia Box 10. Ik heb verder ook 2 WiFi superPunten, ook die heb ik een restart gegeven. 

Het gaat niet om een slechte verbinding. Als het aan staat, werkt alles prima. Het gaat puur en alleen om het feit dat mijn modem zichzelf restart en de wifi instelling uitzet.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Gigitex, goed dat je jouw vraag hier stelt! Ik herken dit probleem zo niet, moet ik eerlijk zeggen. Het is ook wel gek dat wifi zomaar uitgezet wordt. Met de nieuwe KPN Software is de Experia Box V10 de master van de SuperWifi. De wifi zou dan ook aan moeten blijven. Ik denk dan ook dat het goed idee is om het modem een reset te geven. Hopelijk lost dit het probleem op en blijft de wifi daarna gewoon aan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Gigitex, goed dat je jouw vraag hier stelt! Ik herken dit probleem zo niet, moet ik eerlijk zeggen. Het is ook wel gek dat wifi zomaar uitgezet wordt. Met de nieuwe KPN Software is de Experia Box V10 de master van de SuperWifi. De wifi zou dan ook aan moeten blijven. Ik denk dan ook dat het goed idee is om het modem een reset te geven. Hopelijk lost dit het probleem op en blijft de wifi daarna gewoon aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Hey ​@Denise van KPN dankjewel voor je reactie.

Het is inmiddels opgelost. Ik zag dat er na de update dus een wifi schedule aan stond. Stond op vreemde tijden ingesteld. Heb het uitgezet en inmiddels geen last meer van het probleem!

Wellicht heb ik dit ooit ingesteld en weer uitgezet. Na de update is waarschijnlijk automatisch weer aangezet.

Je noemt master van SuperWifi. Houdt dit in dat het nu ook als hoofd SuperWifi punt kan dienen? Hoef ik hierdoor geen master SuperWifi punt bekabeld te hebben aan de modem?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah ja, daar had ik inderdaad niet aan gedacht, een wifi schema. Maar dat verklaart wel een hoop. Een reset had dat ook teruggezet, maar dit is wel zo makkelijk. Hoef je de rest niet te weer opnieuw in te stellen.

Ja, de Experia Box V10 is nu ook een SuperWifi punt. Tenminste, als de SuperWifi zelf ook op de nieuwe KPN Software zitten. En dan kan je inderdaad alle SuperWifi punten draadloos verbinden.