Skip to main content

Hallo KPN,

 

Ik heb de laatste tijd last van dat de wifi uit valt. De internetverbinding is er nog wel want mijn accesspoint verderop doet het prima. Alle lampjes van de experiabox zijn gewoon groen en hij geeft zelf geen problemen aan. Ik zet soms mijn accesspoint uit om wat apparaten toe te voegen aan het netwerk en dan merk ik dat het wifi signaal van de experiabox afwezig is. Wanneer ik dan opnieuw opstart komt het signaal weer terug en is alles goed totdat hij later besluit er weer mee op te houden. Ik heb het vaak alleen niet door omdat mijn accesspoint het dus wel doet.

Is dit een bekend probleem? / Is hier een oplossing voor?

 

PS resetten werkt ook niet.

Hallo @OhjeeZomaarWifiWeg het access-point is dat een KPN-versterker of een ander apparaat?

Indien het een KPN-versterker is, behoort de wifi op de V10-modem uit te zijn voor een goede werking van de KPN versterker.

 


Hallo @JanD accesspoint is een simpele linksys router. In de experiabox heeft deze alleen een vast IP address.


Afhankelijk van de grootte van je woning zou je een mesh setje kunnen aanschaffen waar je door het hele huis kan lopen en het mesh systeem verder alles regelt dat je device  overgedragen wordt aan het Wifi punt met het sterkste signaal heb ik ook bij een familielid gedaan (met ook een V10 experia)  met 1 gezinswoning met op elke verdieping een node werkt prima 

Wel de wifi op de modem uitzetten zoals JanD al aangaf 


@Cappuccino2 Mijn (accesspoint) wifi in huis werkt prima. Ik haal overal gewoon de snelheden waar ik voor betaald heb. Mijn probleem is een luxe probleem. Die experiabox hoort gewoon een wifi signaal uit te sturen en dat doet hij soms niet. Mijn accesspoint neemt het dan over waardoor ik het amper door heb maar hij hoort het nog steeds gewoon te doen.


Voor degene die dit topic leest en hetzelfde probleem ervaart. De suggestie van cappucino was prima maar zeker niet de oplossing voor mijn probleem. Iemand van KPN heeft bedacht dat dat wel zo was….

Oftewel. Ik ga even bij tweakers proberen


Heb je misschien dit soort dingen in huis?

 


Zeker niet. Alles is netjes bekabeld. nog wel met cat5e maar dat is goed genoeg in ons geval


Dat is inderdaad netjes!! Natuurlijk hoort het modem probleemloos wifi te hebben.  Qua bereik is het natuurlijk anders.  Daar heeft niemand invloed op. Ik denk dat het modem gewoon niet goed meer werkt. Temeer omdat de v10's die ik in mijn omgeving zie prima werken. 


Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Dan zal ik kpn eens bellen wanneer het signaal weer weggevallen is. 


Even een update. Ik heb met de klantenservice gebeld en we zijn uiteindleijk uitgekomen op nogmaals volledig resetten. Na die reset is het helemaal mis gegaan. Totaal geen toegang meer tot het modem en internet en TV kon ik ook wel vergeten. Morgen kan ik het nieuwe modem ophalen en dan denk ik dat het opgelost is.

@Joep1965 Jouw antwoord was dus hoogst waarschijnlijk het goede antwoord :)


Even een update. Ik heb met de klantenservice gebeld en we zijn uiteindleijk uitgekomen op nogmaals volledig resetten. Na die reset is het helemaal mis gegaan. Totaal geen toegang meer tot het modem en internet en TV kon ik ook wel vergeten. Morgen kan ik het nieuwe modem ophalen en dan denk ik dat het opgelost is.

@Joep1965 Jouw antwoord was dus hoogst waarschijnlijk het goede antwoord :)

Laten we vooral hopen dat het euvel met een nieuw modem wordt verholpen @OhjeeZomaarWifiWeg!

Laat je het nog even weten? Mocht het probleem toch ergens anders zitten dan willen we natuurlijk graag verder met je meedenken richting een oplossing. 


Laat je het nog weten? Zit met ongeveer hetzelfde probleem namelijk :)


Laat je het nog weten? Zit met ongeveer hetzelfde probleem namelijk :)

Goedemorgen @Wasdroger, kun je hier iets meer over vertellen?


De laatste update, we hebben weer internet :)

We hebben vandaag het nieuwe modem gekregen en bij deze werkt alles weer netjes.

Nog even een recap nu ik weet dat het modem stuk was.

Het begon met het soms wegvallen van het wifi signaal.

Toen ik in wilde loggen in het modem had ik geen toegang meer. (Ik dacht dat ik het wachtwoord was vergeten)

Na een reset kon ik nog steeds niet inloggen maar was er wel nog internet.

Na een belletje met KPN is er nog een reset gedaan en die zorgde ervoor dat alles uitviel. Geen internet meer geen tv meer en geen toegang meer.

 

Maargoed alles is nu opgelost met het nieuwe modem :)

Iedereen bedankt voor de ideeen


Laat je het nog weten? Zit met ongeveer hetzelfde probleem namelijk :)

Goedemorgen @Wasdroger, kun je hier iets meer over vertellen?

Heb er sinds het schrijven van de post nog geen last van gehad (*klopt af*, haha). Wou eerst nog wat dingen checken, vandaar dat ik nog niet uitgebreider postte.

Even voor het beeld: KPN heeft hier nog geen glas uitgerold, dus ik zit vast aan pairbonding op bvvdsl2. Wifi regel ik met in totaal 4x SWP2 (waarvan 1 draadloos en 3 bedraad). Wifi op het modem staat dan ook uit.

Wat opvalt is dat ik wel gewoon sync heb. iTV/TV+ werkt ook gewoon. De normale ledjes op de V10 branden ook gewoon, zowel bij p1/p2 van de DSL-poort als voorop. Het eerste waar ik aan dacht is een IP conflict. Ik heb 10 apparaten namelijk een 'vast' adres gegeven door middel van DHCP-binding op de V10. Meer kan om onbekende redenen niet op de V10, maar dat terzijde. 

​​​De reden dat ik daar aan dacht is omdat, hoewel het mac adres via dhcp binding een vast adres zou moeten krijgen, hij toch zo nu en dan random nieuwe IP-adressen krijgt. Ter info; de V10 is de DHCP-server, niet de SWP2 of andere apparatuur.

Bij de devices die geen internet hebben, valt op dat na een paar seconden deze ook geen (helemaal geen!) IPv4 adres toegewezen krijgen. Er zijn nog wel 2 IPv6 adressen zichtbaar. Wanneer de verbinding wel gewoon werkt is er 1 v4-adres zichtbaar en ook 2x een v6. 

IPv6 uitzetten op de EBv10 heeft ook geen zin daar waar deze het enkel uitzet op de WAN (naar buiten toe) wanneer hij zich aanmeld. 

 

Het vreemde is dat het meerdere keren per dag gebeurde op meerdere devices. Tot nu toe nog niet weer gebeurd. Mocht het nog een keer voorkomen check ik eerst even of het enkel op de adressen in de dhcp binding list voorkomt, of op allemaal. :)

​​


De laatste update, we hebben weer internet :)

We hebben vandaag het nieuwe modem gekregen en bij deze werkt alles weer netjes.

Nog even een recap nu ik weet dat het modem stuk was.

Het begon met het soms wegvallen van het wifi signaal.

Toen ik in wilde loggen in het modem had ik geen toegang meer. (Ik dacht dat ik het wachtwoord was vergeten)

Na een reset kon ik nog steeds niet inloggen maar was er wel nog internet.

Na een belletje met KPN is er nog een reset gedaan en die zorgde ervoor dat alles uitviel. Geen internet meer geen tv meer en geen toegang meer.

 

Maargoed alles is nu opgelost met het nieuwe modem :)

Iedereen bedankt voor de ideeen

Goed om te lezen dat alles weer werkt @OhjeeZomaarWifiWeg en bedankt ook voor het laten weten!


Kijk dat klinkt goed…. nu ik nog…..idem probleem….

 

welk telefoonnummer kan ik bellen?

hartelijk dank

 

groet Peter


@Peter 57  Ik heb gebeld met 0800-0402. Je krijgt eerst een aantal vragen waarbij ze zonder medewerker je probleem proberen op te lossen maar als je blijft hangen wordt je doorverbonden.