Skip to main content
Antwoord

Wifi valt weg sinds het updaten van de Experia Box V10a

• June 16, 2025
  • 15 reacties
  • 168 keer bekeken

Hi,

Nadat ik de modemsoftware had geüpdatet, ging de WiFi helemaal kapot. Van tijd tot tijd valt de WiFi uit, evenals de verbinding met de televisie (de televisie is nieuw, telefoons zijn nieuw), telefoons en tablets. Volgens de KPN-helpdesk is er geen probleem met het netwerk. Ik heb om een ​​nieuw modem gevraagd (misschien is hij kapot en heeft hij verbindingsproblemen), ik heb KPN gevraagd het modem te vervangen, helaas willen ze het modem niet vervangen omdat ze aan de modemzijde geen fout zien. Fabrieksinstellingen herstellen. hielp niet. Het resetten van de router hielp ook niet. Het probleem bestaat nog steeds.Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik een beetje in het duister tast wat betreft jouw Wifi probleem. Voor de zekerheid heb ik je een nieuwe WAN-kabel toegestuurd om te testen. De huidige witte kabel (met rode stekkers) kun je dan vervangen tussen de NT (glasvezelkastje) en modem voor de nieuwe. 

Mocht dat niet helpen uiteindelijk, dan zit er ben ik bang toch niets anders op dan nog een keer telefonisch contact te zoeken. Dan kunnen mijn collega's aan de telefoon dit verder uitdiepen voor je. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

Maar hopelijk helpt het wel! Weet dat je ook altijd zelf een KPN monteur kunt inplannen via onze website. Hier horen standaard voorrijkosten bij, maar als de monteur constateert dat het probleem in het KPN modem zat, worden die kosten weer geschrapt. 

15 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • June 16, 2025

@Szybki_tm  wellicht heb je iets aan onderstaande link

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Szybki_tm. Zeer vervelend lijkt me dat, als je Wifi continu wegvalt. Daar wordt je op een gegeven moment wel gek van. 

Het kan zijn dat het iets te maken heeft met de ingestelde leasetijd. Na een update kan het voorkomen dat deze instelling in je modem zo is aangepast dat apparaten maar kort verbinding houden met de Wifi. Zou je eens het volgende willen controleren? 

Je vindt dit onder Thuisnetwerk > DHCP. Onder de KPN Software noteer je de leasetijd in seconden. De standaardwaarde is 14400 seconden (4 uur). Wil je het weer op 24 uur hebben, zet er dan 86400 seconden in. Bron

Weet je niet hoe je daar komt, volg dan de instructie hieronder om in te loggen op je modem. 

Laat maar weten of je eruit gekomen bent en of er nog hulp bij nodig hebt!

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

@Szybki_tm  wellicht heb je iets aan onderstaande link

Bedankt voor de beschrijving van het modem en de functies. het probleem is dat het langwerpige lampje op het modem de hele tijd groen brandt, alleen bij dit langwerpige kastje knippert de groene diode snel naast de opschriften: "ethernet en glas".

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

Hoi ​@Szybki_tm. Zeer vervelend lijkt me dat, als je Wifi continu wegvalt. Daar wordt je op een gegeven moment wel gek van. 

Het kan zijn dat het iets te maken heeft met de ingestelde leasetijd. Na een update kan het voorkomen dat deze instelling in je modem zo is aangepast dat apparaten maar kort verbinding houden met de Wifi. Zou je eens het volgende willen controleren? 

Je vindt dit onder Thuisnetwerk > DHCP. Onder de KPN Software noteer je de leasetijd in seconden. De standaardwaarde is 14400 seconden (4 uur). Wil je het weer op 24 uur hebben, zet er dan 86400 seconden in. Bron

Weet je niet hoe je daar komt, volg dan de instructie hieronder om in te loggen op je modem. 

Laat maar weten of je eruit gekomen bent en of er nog hulp bij nodig hebt!

Bedankt. Ik heb de instellingen gewijzigd en laat je de resultaten weten.

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Ik heb de door u verstrekte informatie enkele dagen getest, maar het probleem doet zich nog steeds voor. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wel minder dan eerder of nog met dezelfde regelmaat? En hoe herstel je dan weer de verbinding op de apparaten? 

Omdat je je gegevens in je profiel hebt staan, heb ik ook nog eens je verbinding doorgemeten. De meting geeft aan dat er niets aan de hand is met je verbinding, dus het issue lijkt in het modem of in je thuisnetwerk te zitten. Heb je toevallig ook nog switches of routers aangesloten staan? 

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Vaak gebeurt dit in de middag en avond. De verbinding wordt een aantal seconden verbroken en maakt dan opnieuw verbinding. Dit gebeurt ongeveer 6-7 keer, maar op een gegeven moment is er permanent verbinding en werkt alles weer normaal. (het wifi-signaal is zichtbaar op de telefoon, verdwijnt dan even, verschijnt dan weer, verdwijnt dan weer, enzovoort, ongeveer 6-7 keer per minuut). Op TV is het precies hetzelfde. Ik heb de fabrieksinstellingen op het modem, de tv en de telefoons hersteld, maar ze zijn nog steeds hetzelfde. Als er problemen zijn met de Wi-Fi-verbinding, verandert het lampje op het modem niet, maar blijft het continu groen branden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wel irritant als dat elke dag gebeurd. Het kan misschien nog in de glasvezelverbinding zitten. Zou je het glasvezelkastje eens 2 minuten van de stroom kunnen halen? En ik ben ook nog wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag: 

Heb je toevallig ook nog switches of routers aangesloten staan? 

Of gebruik je iets van een repeater welke ergens in een stopcontact zit? 

• Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Hoi.
 Zoals op de foto hierboven heb ik twee versterkers, één voor de router en de andere voor het zwarte kastje onderaan met de drie lampjes. Ik heb thuis maar één router, geen signaalversterkers of switches. Ik heb geprobeerd de router en de glasvezelbox vijf minuten uit te zetten en daarna weer aan te zetten. Na vijf minuten klikte er iets in de zwarte doos. Het effect is hetzelfde. Er is hetzelfde verbindingsprobleem op twee televisies als op de telefoons.
Ik denk dat het een modemfout is. 

Leen59
Wijsgeer
  • June 24, 2025

Zie je op dat moment ook iets veranderen op het zwarte kastje? (=glasvezel).

probeer ook eens een andere utp kabel tussen beide kastjes, dit is zo te zien geen originele.

• Auteur
  • Topper
  • June 25, 2025

Zie je op dat moment ook iets veranderen op het zwarte kastje? (=glasvezel).

probeer ook eens een andere utp kabel tussen beide kastjes, dit is zo te zien geen originele.

In de Black Box knipperen de woorden ‘glass’ en ‘ethernet’. het "power"-symbool brandt continu. Ik heb de kabel van KPN samen met het modem ontvangen. Het zwarte kastje is nieuwer dan het modem (het modem is al een paar jaar oud) omdat de vorige bewoner van het appartement zo'n kastje hier niet heeft achtergelaten. Daarom heeft KPN mij dit zwarte kastje toegestuurd. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik een beetje in het duister tast wat betreft jouw Wifi probleem. Voor de zekerheid heb ik je een nieuwe WAN-kabel toegestuurd om te testen. De huidige witte kabel (met rode stekkers) kun je dan vervangen tussen de NT (glasvezelkastje) en modem voor de nieuwe. 

Mocht dat niet helpen uiteindelijk, dan zit er ben ik bang toch niets anders op dan nog een keer telefonisch contact te zoeken. Dan kunnen mijn collega's aan de telefoon dit verder uitdiepen voor je. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

Maar hopelijk helpt het wel! Weet dat je ook altijd zelf een KPN monteur kunt inplannen via onze website. Hier horen standaard voorrijkosten bij, maar als de monteur constateert dat het probleem in het KPN modem zat, worden die kosten weer geschrapt. 

• Auteur
  • Topper
  • June 27, 2025

Goed. Zodra ik de kabel heb ontvangen, laat ik je weten wat het effect is.

• Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

Hoi. Vier dagen nadat ik de kabel die je me had gestuurd had vervangen, was er maar één keer dat de verbinding met de tv ongeveer vijf minuten wegviel. De melding "geen verbinding met wifi" verscheen, maar de tv was wel verbonden met het thuisnetwerk en gedurende die tijd werkten de telefoons normaal. Op dit moment werkt alles prima. Als ik nog meer problemen heb, laat ik het je weten. Dank jullie wel voor jullie hulp. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat alles nu goed lijkt te werken, ​@Szybki_tm!