Skip to main content

ik heb de Mesh update op mijn modem ontvangen. Ik heb een laptop op mijn werkkamer die nu zowel van een superwifi punt als van het modem signaal ontvangt. Dus nu merk ik dat mijn laptop lekker heen en weer zwabbert tussen de superwifi en het modem. Maar kennelijk is het signaal van mijn modem een stuk slechter, daar haal ik op de speedtest nu ongeveer 5 Mbps. Op de superwifi is dat rond de 30 Mbps.  Dus ik wil graag terug naar die situatie en het wifi op de modem dan maar uitzetten. Maar hoe doe ik dat, als ik de wifi disable op het modem ben ik heel mijn wifi kwijt.. Of is er een andere setting ergens die ervoor zorgt dat mijn laptop niet meer naar het slechte(re) signaal van het modem gaat?

 

Dank

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @SvanReisen , als de wifinaam  bij het modem anders is dan de wifinaam van het wifipunt, de wifi van de modem op je pc laten vergeten, dan kan de pc er geen verbinding meer mee maken.

 


Sinds update naar 516 is deze master en uitschakelen van WiFi zal dan resulteren is geheel geen WiFi meer, Staan deze bij elkaar dan kan je de superWiFi die hier staat ontkoppelen.

Het snelheidsprobleem zal ontstaan juist doordat deze bij elkaar staan en je apparaat steeds heen en weer word gegooid simpelweg door de overlap in zendkracht.. de Box12 is kwa WiFi techniek vrijwel identiek aan de SuperWiFi en kan met gemak enkele honderden MBs per seconde aan bij een goed signaal. Deze zall nooit gelimiteerd zijn tot 5 Mbps of je moet een wel heel zwak signaal hebben, Als dat zo is zou ik de SuperWiFi grofweg halverwege tussen jouw en de box12 draadloos neerzetten want dit kan nu door deze update..

 


Dank voor jullie reacties. Jan, de wifi namen zijn hetzelfde zodat het roamen tussen de wifi punten op de achtergrond gebeurt.

Laurens, ze (superwifi en modem) staan niet bij elkaar. Ik heb de punten verdeeld over 3 gebieden in mijn huis. en mijn werkkamer ligt kennelijk tussen 2 punten in. Ik verbaas me er alleen over dat mijn laptop dus kennelijk ook connect naar het zwakkere signaal van het modem. (zie mijn opmerking over de speedtest). Ik zou verwachten dat de technologie zou kiezen voor het signaal waarop je de beste snelheid haalt. Het verplaatsen van 1 superwifi betekent dat hij meer in de buurt van het 2e superwifi komt te staan, dat voegt denk ik niet zoveel toe.

Op het moment is mijn laptop connected met het superwifi punt, ik hoop dat dit zo blijft..