Skip to main content

Hier hetzelfde met de Box12, heeft het altijd perfect gedaan, totdat er een update kwam. Slechte Wifi, printer die niet meer werkt. 

Zijn meer mensen die problemen ervaren na een update. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

Hi @j3roentje

Wat zuur dat je wifi de laatste tijd niet helemaal meer optimaal werkt 🙁 Je hebt het over een update, is dat de update naar de KPN software

Zou je alle stappen uit het volgende artikel eens willen doorlopen? Ik hoor graag je bevindingen hierover! 

 


Al ruim 5 maanden, verbinding boven is en blijft slecht en de draadloze printer gebruik ik tegenwoordig maar met een kabel. Allemaal gekomen na de V12.C.23.04.28 update.

Daarvoor werkte de Box12 perfect hier in huis. Staat ook nog steeds op dezelfde plek. Andere kanalen al geprobeerd, zelfs een extra 2.4ghz netwerk voor de printer, niets helpt.

Waarom zou ik superwifi punten gaan aanschaffen? Het werkte perfect voor de update. 


Bij is de ellende begonnen na de V12.C.23.04.28 update 5 maanden geleden. 


Bij is de ellende begonnen na de V12.C.23.04.28 update 5 maanden geleden. 

Than, How to fix?


Hmm, als je hier al 5 maanden last van heb snap ik goed dat je er een beetje flauw van bent. Het is gelukkig niet zo dat de wifi standaard slechter wordt met de nieuwe software. Je hebt dus niet te maken met een ‘normale’ situatie na de update. Zou je het modem eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Daarna zal hij bij het opnieuw opstarten de software helemaal opnieuw in gaan laden. Ik hoop dat eventuele foutjes die in je modem geslopen zijn met die software update, op die manier hersteld gaan worden!


Hmm, als je hier al 5 maanden last van heb snap ik goed dat je er een beetje flauw van bent. Het is gelukkig niet zo dat de wifi standaard slechter wordt met de nieuwe software. Je hebt dus niet te maken met een ‘normale’ situatie na de update. Zou je het modem eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Daarna zal hij bij het opnieuw opstarten de software helemaal opnieuw in gaan laden. Ik hoop dat eventuele foutjes die in je modem geslopen zijn met die software update, op die manier hersteld gaan worden!

Laatst al geprobeerd, weinig verbetering. Ook mijn draadloze printer krijg ik niet meer werkend. Iets met conflicterende kanalen. 

Voor de update werkte deze probleemloos. 


Mijn excuus @j3roentje, ik heb hier lang geleden wel een reactie getypt waarbij ik me even op de printer heb gericht, maar heb nu pas door dat die blijkbaar niet goed geplaatst is 😐

De melding over de conflicterende kanalen, dat is volgens mij een melding die alleen voorkomt bij Epson printers. Kan dat kloppen en heb jij ook een Epson printer? Volgens de supportpagina van Epson, houdt deze melding het volgende in: 

*Er zijn conflicterende kanalen op uw router of toegangspunt gedetecteerd. Als u problemen hebt met het afdrukken of scannen, verbeter dan uw draadloze netwerk.

Signaalinterferentie kan worden veroorzaakt door andere draadloze netwerken die worden gebruikt in kamers of gebouwen in de omgeving. Als u de printer dicht bij het toegangspunt sluit of als u de kanaalinstelling van het toegangspunt wijzigt, kan de omgeving verbeteren. Raadpleeg de documentatie die is opgegeven met het toegangspunt voor details.

Dat 2,4Ghz netwerk dat je voor de printer aan hebt gemaakt, heb je daarvan ook alle kanalen geprobeerd? 


Mijn excuus @j3roentje, ik heb hier lang geleden wel een reactie getypt waarbij ik me even op de printer heb gericht, maar heb nu pas door dat die blijkbaar niet goed geplaatst is 😐

De melding over de conflicterende kanalen, dat is volgens mij een melding die alleen voorkomt bij Epson printers. Kan dat kloppen en heb jij ook een Epson printer? Volgens de supportpagina van Epson, houdt deze melding het volgende in: 

*Er zijn conflicterende kanalen op uw router of toegangspunt gedetecteerd. Als u problemen hebt met het afdrukken of scannen, verbeter dan uw draadloze netwerk.

Signaalinterferentie kan worden veroorzaakt door andere draadloze netwerken die worden gebruikt in kamers of gebouwen in de omgeving. Als u de printer dicht bij het toegangspunt sluit of als u de kanaalinstelling van het toegangspunt wijzigt, kan de omgeving verbeteren. Raadpleeg de documentatie die is opgegeven met het toegangspunt voor details.

Dat 2,4Ghz netwerk dat je voor de printer aan hebt gemaakt, heb je daarvan ook alle kanalen geprobeerd? 

Ja, maar krijg hem niet meer werkend. Voor de update nooit problemen gehad. 


Helemaal niet leuk 🙁 Gelukkig kan de printer nog met een kabel aangesloten worden zodat je nog wel in staat bent om te printen. Heb je hierover ook al contact gehad met Epson? Deze melding lijkt vrij vaak voor te komen dus ik verwacht dat ze hier wel een oplossing voor kunnen vinden.