Skip to main content

Hallo,

Ik ben sinds een paar maanden overgestapt op glasvezel en had last van internet wat af en toe een paar minuten wegviel. Er is een monteur geweest en eerst werd mijn nieuwe modem vervangen voor eenzelfde type, wat helaas het probleem niet oploste. Daarna is mijn modem vervangen door een Experiabox. (type H369A)

Internet lijkt nu wat beter te zijn, alleen heb ik nu het probleem dat regelmatig, (als in meerdere malen per week) de WiFi geheel uitvalt.

 

De instellingen in het modem staan dan nog steeds goed, de wifi staat op AAN, maar het WiFi lampje op de Experiabox is dan uit en de WiFi is dan ook op geen enkel apparaat meer te zien. 

 

Het enige wat helpt is een modemrestart.

Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn of ligt het aan het modem? Het zou wel wat vervelend zijn als ik binnen 5 maanden al aan mijn 4de modem toe ben.

 

Ik heb softwareversie  V1.01.00T03.8V4

Hallo @Nick99 gebruik je ook wifi-versterkers van KPN?

 


Nee @JanD , ik heb alleen de experiabox. Dis staat nog geen 3 meter van mijn woonkamer af, dus niet echt noodzaak voor extra versterkers.


Hoi @Nick99 en welkom op het forum. Wat onhandig dat de wifi wegvalt en ik begrijp dat ook het lampje van de wifi op dat moment uitgaat. Wil je eens testen of het bekabelde internet op die momenten nog wel werkt? Verder wil ik je vragen om de Wifi Manager te doorlopen, hiermee wordt de wifi zo optimaal mogelijk ingesteld. Ik begrijp dat je nog niet denkt aan versterkers, maar als er een storingssignaal aanwezig zijn, kan dat wel de oorzaak zijn van de wegvallende verbinding en zou een versterker toch een uitkomst kunnen zijn. Verder kan je ook de tips opvolgen uit het topic Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi. 


Hallo @Liesbeth_ , bedankt voor je reactie.

 

Ik heb nu een gastnetwerk aangemaakt en daarbij ook een tijdschema aangemaakt zodat 's nachts tussen 02:00 en 06:00 de Wifi uit gaat. Het lijkt nu wel beter te gaan. 

Verder werkt overigens de bekabelde verbinding wel gewoon als de Wifi weg is en op het moment dat de wifi uitvalt, zie ik zowel het gastnetwerk, als de 2.4 en 5 Ghz niet meer, zelfs als ik naast het modem sta.

 

Ik kijk het even een tijdje aan en laat dan even weten hoe het gaat.😎