Skip to main content
Antwoord

Wireless lampje gaat uit op V10 als ik Experia Wifi versterkers aansluit

• September 16, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb een XperiaV10 box, waaraan bekabeld in serie twee wifi versterkers. Deze geven met blauwe lampjes aan dat de wifi actief is. Maar nu is op het modem het wireless lampje uit. Is dit normaal? Ik had problemen met de verbinding en belde een monteur van de KPN die zei dat het wireless lampje altijd moet branden. Mijn TV en internet doen het verder goed, ook zonder wireless lampje op de box.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@AadBren, ik zie dat Marlon je al uit heeft gelegd dat het bij de oude firmware normaal is. Daarbij wordt de wififunctie van het modem uitgeschakeld als er versterkers aan worden gesloten, en wordt de wifi volledig door de versterkers uitgezonden. Die nieuwe firmware wordt in batches uitgerold, als jouw apparatuur aan de beurt is krijg je daar bericht over. na de update van de firmware, wordt je modem een onderdeel van het wifi mesh netwerk, en gaat het ook een wifisignaal uitzenden 🙂

3 reacties

• September 16, 2025

Ja dat is normaal. Bij de oude firmware versie. Bij de nieuwe firmware blijft het lampje wel gewoon aan. Jij zal hoogstwaarschijnlijk de oude firmware hebben.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 20, 2025

Hi ​@AadBren, ik zie dat Marlon je al uit heeft gelegd dat het bij de oude firmware normaal is. Daarbij wordt de wififunctie van het modem uitgeschakeld als er versterkers aan worden gesloten, en wordt de wifi volledig door de versterkers uitgezonden. Die nieuwe firmware wordt in batches uitgerold, als jouw apparatuur aan de beurt is krijg je daar bericht over. na de update van de firmware, wordt je modem een onderdeel van het wifi mesh netwerk, en gaat het ook een wifisignaal uitzenden 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Dank voor deze uitleg. Ik wacht rustig af.