Skip to main content
Vraag

Wordt mijn Anker Solix Max AC stekker geblokkeerd door de Box 12?

• August 27, 2026
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Geachte lezers

Ik ben twee weken geleden overgestapt naar glasvezel kpn zakelijk. De monteur die geweest is heeft een extra 2.4G netwerk aangemaakt. Alle apparaten die ik verder in huis heb zijn aangesloten op mijn hoofd 2.4.  5 G netwerk. En werken perfect 

Voor mijn thuis stekker accu type anker solix max ac heb ik een apart 2.4G netwerk nodig .Wanneer ik de accu en p1 meter koppel aan mijn 2.4 netwerk werk dit soms voor een uur en geeft dan a9 communicatie probleem  door. Heb ook accu verbonden met hotspot dit werkt goed zonder problemen.

Mij is opgevallen dat het 2.4 netwerk niet stabiel is en mijn telefoon vaak overschakelt naar 4 of 5 G ook geprobeerd met telefoon van mijn vrouw Samsung ultra .dit terwijl dat telefoon ongeveer 4 meter van modem verwijderd is .Wij hebben ook een super wifi 2.0 van kpn. Ook tijdens installeren van accu wifi 2.0 uitgezet .geen verschil. Las een topic op internet van iemand die ook een stekker accu heeft ander merk ook geen verbinding.

Die persoon heeft gehoord 

Dat kpn een soort (niet bestaande blacklist) heeft voor bepaalde merken.en dat deze geblokkeerd worden door de beveiliging van moden v12b zakelijk. Ik ben geen computer deskundige. 

Heb deze vraag telefonisch voor gelegd aan medewerker.  kpn medewerker geeft aan dat de beveiliging te strak kan staan.En dat kpn een gratis extra beveiliging aanzet voor zakelijke klanten.  Gevraagd om hulp mogen ze bij kpn niet doen .moet dat zelf maar regelen in modem. 

Nu is mijn vraag. 

Heeft iemand dit ook ervaren met verbinding van anker solix max ac of andere wifi apparaten.

Weet iemand op welke manier je hulp kunt krijgen van kpn bij instellingen modem kpn als je dat zelf niet kan of durft. Of een duidelijke beschrijving

Graag hoor ik van jullie 

Mvg geertjan 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 27, 2026

Dit is een hele interessante vraag.

Ik ben zelf geen zakelijke klant maar ik heb wel een P1 meter van Homewizard en een stekker batterij van AEG (Sunpura). En daar heb ik hier geen problemen mee 

Maar waarom zou KPN je anker solix blokkeren?

Misschien dat je dit ook bij Tweakers kunt vragen ( Duurzame energie en installaties)

Er is op 27.april 2025 een vergelijkbare topic geweest over een hyxi accu geweest 

Wat ik vreemd vindt wel op hotspot maar niet op kpn netwerk 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 27, 2026

Ja maar dat er een blokkade zou zijn lijkt mij zelf sterk, want dan zou je anker batterij zowieso gelijk geblokt moeten worden.

Denk dat je het toch in het netwerk moet zoeken.

Dat soort dingen vraag ik zelf altijd bij Tweakers aangezien daar de echte hobbyisten zitten 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 27, 2026

Ik heb een kpn consumenten glasvezel abonement en ook de anker solix max ac. De accu en de p1 meter heb ik beide op het zelfde extra 2.4 netwerk aangesloten en dat werkt eigenlijk gewoon stabiel. Heb daar in een goede maand nog geen problemen mee gehad. Was wel 1 keer door een software upgrade van de modem mijn 2.4 verbinding kwijt maar dat kwan dat door de upgrade de naam van het 2.4 extra netwerk aangepast was. Na deze goed gezet te hebben werkt de accu en p1 meter correct.