Skip to main content
Beantwoord

WPA3 instellen op Box 12 lukt niet

• January 18, 2025
  • 8 reacties
  • 202 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer WPA3 in te stellen op mijn V12 met de nieuwste firmware V12.C.24.05.08.

Echter lukt mij dit niet. Ik zie WPA3 wel in de lijst staan en kan hem ook gewoon selecteren (foto1). Dan druk ik op opslaan en krijg dan een bevestiging (foto 2). Dan druk ik op OK en krijg dan een pop up met mijn nieuwe instellingen met WPA2 (foto 3).

Wijzigen naar WPA2/WPA3 lukt overigens ook niet.

Wat gaat hier mis? Ik heb al veel geprobeerd. Gereset, alle apparaten disconnecten, etc 

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Vanderweteren6, hier gaat duidelijk iets niet goed op het moment. Ik heb sterk het vermoeden dat ergens in achterliggende systemen de waarde die jij instelt, in dit geval WPA3 teruggezet wordt naar een oudere waarde. Het advies is om jouw modem een reset te geven. 

Na de reset zou het dan mogelijk moeten zijn om WPA 3 in te stellen en dat het modem het dan ook onthoudt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

HeidiV
Topper
  • January 18, 2025

Hi ​@Vanderweteren6 

Voor WPA3 moet je ook PMF aanzetten anders kan het niet.
Jammer dat je daar geen waarschuwing over krijgt zodat dat gelijk duidelijk is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Als ik PMF probeer in te schakelen (op benodigd én optioneel geprobeerd) dan lukt het nog steeds niet en krijg ik die pagina (foto 3) te zien. 

HeidiV
Topper
  • January 18, 2025

Als je eerst PMF aanzet en opslaat en daarna WPA3 aanzet, werkt het dan wel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Ook niet. Als ik PMF aanzet dan staat er uiteindelijk alsnog disabled 

HeidiV
Topper
  • January 18, 2025

Dan weet ik het verder ook niet, ik hoop dat iemand anders een oplossing weet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Hallo ​@Vanderweteren6, hier gaat duidelijk iets niet goed op het moment. Ik heb sterk het vermoeden dat ergens in achterliggende systemen de waarde die jij instelt, in dit geval WPA3 teruggezet wordt naar een oudere waarde. Het advies is om jouw modem een reset te geven. 

Na de reset zou het dan mogelijk moeten zijn om WPA 3 in te stellen en dat het modem het dan ook onthoudt. 

• January 22, 2025

Gebruik je misschien Extra WiFi? Of heb je WiFi mode terug gezet naar b/g/n?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2025

Opgelost, bedankt!