Skip to main content

Wil wps gebruiken om een apparaat toe tevoegen. Druk op wps knop een aantal seconden lang vast, maar wireless lampje blijft groen branden en gaat niet knipperen. Mijn apparaat wordt niet verbonden. Een paar jaar geleden werkte het nog.

Hallo @KaiTak het wifilampje heeft niets met de WPS-knop te maken lees ik, zie onderstaande uitleg om met WPS iets anders te verbinden:

WPS (zijkant)

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven invullen. Druk  2 seconden op de WPS knop. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.

Het kan ook zijn dat je de nieuwe software op de modem hebt, dan werkt het anders.

Welke firmware versie heb je, dat zie je meteen onderaan het inlogscherm staan???

Toch wel @JanD 

Druk 2 tot 3 seconden op de WPS knop, totdat het lampje Wireless aan de voorkant gaat knipperen.

bron: WPS functie

Toch wel @JanD 

Druk 2 tot 3 seconden op de WPS knop, totdat het lampje Wireless aan de voorkant gaat knipperen.

bron: WPS functie

Hallo @RBxx ik haalde de info uit de kennisbank, rubriek modems/V10, daar staat het dus niet goed in lijkt me.

CC @KaiTak 

Dan is de Kennisbank kennelijk niet volledig. Ik gebruik de KPN website: Hulp bij modems | KPN

Dan werkt waarschijnlijk mijn apparaat niet meer  op de wps. Ik denk dat het apparaat

stuk is. Jammer dat er geen lampje op Exp Box aangeeft dat die in wps mode is.

@KaiTak Welke firmware staat er op jou v10?  Mocht dat lastig zijn om te achterhalen, vul even je profiel in en geef me daarna hier een seintje. Dan ga ik het voor je controleren. 

Firmware V10.C.24.10.01. Ik weet niet of de Experia Box WPS knop niet werkt of mijn Fritz repeater 2400 niet werkt. Ik krijg WPS niet geconnect. Als er een lampje moet branden op de Experia Box, wanneer WPS knop is ingedrukt. Dan heeft Experia Box een probleem. Ik heb intussen wel de ssid handmatig ingevoerd op de Fritz repeater. Dus het is intussen wel opgelost. Maar ik weet niet of Experia Box WPS nog werkt.

Hallo @KaiTak bij de nieuwste firmware die je nu op de V10 hebt, zit de WPS in het menu en moet je dan binnen het menu activeren, staat standaard, om veiligheidsredenen, uit.

Firmware V10.C.24.10.01

Aha @KaiTak , dan heb je dus de nieuwe KPN software. Als je inlogt in de webinterface, dan kan je ervoor kiezen om de WPS functionaliteit aan of uit te zetten. Zie de screenshot van een deel van de wifi instellingen.

Ik denk dat die optie bij jou uit staat en dat daarom ook de WPS knop (en lichtje) niet werken.

Fijn dat je die fritzbox repeater handmatig aan de praat hebt gekregen.  In principe zou het volgens mij ook met WPS moeten werken. Ik vermoed idd dat het uit stond ivm met jouw upgrade naar de nieuwe firmware. 

Op zich wel veiliger om wps uit te zetten!

Reageer