Skip to main content

Hallo, ik heb een probleem met de xbox x serie die wil geen bekabelde internet verbinding maken met de xperia box v10, voorheen had ik de v9 en werkte alles prima. Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Hoi @Bassvh ,

Als je een laptop of iets dergelijks op dezelfde kabel aansluit,Krijg je dan wel via die kabel verbinding?


Hoi @Bassvh ,

Als je een laptop of iets dergelijks op dezelfde kabel aansluit,Krijg je dan wel via die kabel verbinding?

Hallo,

 

Als ik de modem aansluit van interactieve tv heb ik gewoon tv, Dus de kabel is in orde.

Voorheen had ik de xperia box v9 en toen werkte de bekabelde verbinding prima.

Mvgr. Bas 

 


Hoi @Bassvh ,

Als je een laptop of iets dergelijks op dezelfde kabel aansluit,Krijg je dan wel via die kabel verbinding?

Hallo,

 

Als ik de modem aansluit van interactieve tv heb ik gewoon tv, Dus de kabel is in orde.

Voorheen had ik de xperia box v9 en toen werkte de bekabelde verbinding prima.

Mvgr. Bas 

 

Branden de lampje op de ethernetpoort wel als je de Xbox aansluit?


Hoi @Bassvh ,

Als je een laptop of iets dergelijks op dezelfde kabel aansluit,Krijg je dan wel via die kabel verbinding?

Hallo,

 

Als ik de modem aansluit van interactieve tv heb ik gewoon tv, Dus de kabel is in orde.

Voorheen had ik de xperia box v9 en toen werkte de bekabelde verbinding prima.

Mvgr. Bas 

 

Branden de lampje op de ethernetpoort wel als je de Xbox aansluit?

Ja die doen het.


Hoi @Bassvh ,

Als je een laptop of iets dergelijks op dezelfde kabel aansluit,Krijg je dan wel via die kabel verbinding?

Hallo,

 

Als ik de modem aansluit van interactieve tv heb ik gewoon tv, Dus de kabel is in orde.

Voorheen had ik de xperia box v9 en toen werkte de bekabelde verbinding prima.

Mvgr. Bas 

 

Branden de lampje op de ethernetpoort wel als je de Xbox aansluit?

Ja die doen het.

Moet je voor die XBOX geen portforwardings doen?


Hoi @Bassvh ,

Als je een laptop of iets dergelijks op dezelfde kabel aansluit,Krijg je dan wel via die kabel verbinding?

Hallo,

 

Als ik de modem aansluit van interactieve tv heb ik gewoon tv, Dus de kabel is in orde.

Voorheen had ik de xperia box v9 en toen werkte de bekabelde verbinding prima.

Mvgr. Bas 

 

Branden de lampje op de ethernetpoort wel als je de Xbox aansluit?

Ja die doen het.

Moet je voor die XBOX geen portforwardings doen?

Ik heb geen idee hoe of wat? 


Ok,

Hier staat daar wat info over:https://support.xbox.com/nl-NL/help/hardware-network/connect-network/network-ports-used-xbox-live

Laat maar weten of het hier mee lukt.


Hier een filmpje hier het moet op de V10:

 

Met dank aan @SjorsK 

Deze poorten moeten dan geforward worden:

  • Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP en TCP)
  • Poort 53 (UDP en TCP)
  • Poort 80 (TCP)
  • Poort 500 (UDP)
  • Poort 3544 (UDP)
  • Poort 4500 (UDP)
  • Lukt het zo?

Ok,

Hier staat daar wat info over:https://support.xbox.com/nl-NL/help/hardware-network/connect-network/network-ports-used-xbox-live

Laat maar weten of het hier mee lukt.

Super, ik heb inmiddels verbinding moest inderdaad een paar poorten open zetten. 

Dankjewel 

Mvgr. Bas


Hier een filmpje hier het moet op de V10:

 

Met dank aan @SjorsK 

Deze poorten moeten dan geforward worden:

  • Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP en TCP)
  • Poort 53 (UDP en TCP)
  • Poort 80 (TCP)
  • Poort 500 (UDP)
  • Poort 3544 (UDP)
  • Poort 4500 (UDP)
  • Lukt het zo?

Ja helemaal super! Bedankt voor jou hulp en tijd!


Top dat het gelukt is!!


Dus huh wacht je moet poorten open zetten om online te kunnen gamen met je XBOX wait what ?

Ook nog ff poortje 80 waarom niet.

Vraag me af waarvoor Poort 80 Inbound zou moeten zijn op Xbox .. beetje bijzonder.

  • (88) Kerberos authentication 
  • (53) DNS
  • (80) HTTP

Vindt dit bijzondere poorten voor een cliënt device.. 

Wat doet een Xbox met binnenkomende HTTP of DNS of erger nog Kerberos authenticaties. 

Mag hopen dat deze poorten alleen ontbound zijn en dus niet echt port forwardings vereisen...


Dus huh wacht je moet poorten open zetten om online te kunnen gamen met je XBOX wait what ?

 

blijkbaar wel.Ik meen dat al eerder eens gelezen te hebben,Maar ik ben geen gamer dus ik heb het nooit in het echt geprobeerd zonder poorten te openen.


blijkbaar wel.Ik meen dat al eerder eens gelezen te hebben,Maar ik ben geen gamer dus ik heb het nooit in het echt geprobeerd zonder poorten te openen.

Nee oke maar een paar poorten zijn wat twijfelachtig op gebied van veiligheid..

  • (88) Kerberos authentication 
  • (53) DNS
  • (80) HTTP

Vindt dit bijzondere poorten voor een cliënt device.. 

Wat doet een Xbox met binnenkomende HTTP of DNS of erger nog Kerberos authenticaties. 

Mag hopen dat deze poorten alleen ontbound zijn en dus niet echt port forwardings vereisen...

 

Ik zal die eruit slopen en kijken of het nog werkt wat ik wel verwacht en hoop.

 

EDIT;

Zou anders zeer vervelend worden..Kies maar of een HTTP servertje thuis draaien of online gamen ???

Kan me niks indenken waarvoor deze 3 binnenkomend nodig zijn

 

@Bassvh zou je willen adviseren het zonder deze 3 poorten te proberen, en laat het hier dan even weten.. heb zelf geen Xbox anders had ik het geprobeerd. 


blijkbaar wel.Ik meen dat al eerder eens gelezen te hebben,Maar ik ben geen gamer dus ik heb het nooit in het echt geprobeerd zonder poorten te openen.

Nee oke maar een paar poorten zijn wat twijfelachtig op gebied van veiligheid..

  • (88) Kerberos authentication 
  • (53) DNS
  • (80) HTTP

Vindt dit bijzondere poorten voor een cliënt device.. 

Wat doet een Xbox met binnenkomende HTTP of DNS of erger nog Kerberos authenticaties. 

Mag hopen dat deze poorten alleen ontbound zijn en dus niet echt port forwardings vereisen...

 

Ik zal die eruit slopen en kijken of het nog werkt wat ik wel verwacht en hoop.

 

EDIT;

Zou anders zeer vervelend worden..Kies maar of een HTTP servertje thuis draaien of online gamen ???

Kan me niks indenken waarvoor deze 3 binnenkomend nodig zijn

 

@Bassvh zou je willen adviseren het zonder deze 3 poorten te proberen, en laat het hier dan even weten.. heb zelf geen Xbox anders had ik het geprobeerd. 

Hallo, de verbinding was was van korte duur. Hij blijft in en uitschakelen. (Nadat ik de poorten open had gezet leek het tewerken, maar zodra er een verbinding nodig is voor Netflix of andere dingen op de xbox valt hij weg. ) Heb nu de router weer in de fabriek instellingen gezet. :( 


Hallo, de verbinding was was van korte duur. Hij blijft in en uitschakelen. (Nadat ik de poorten open had gezet leek het tewerken, maar zodra er een verbinding nodig is voor Netflix of andere dingen op de xbox valt hij weg. ) Heb nu de router weer in de fabriek instellingen gezet. :( 

Weet dat na instellen van portforwardings het Modem wel een reboot moet krijgen ( Uit en aan ) voordat deze volledig worden toegepast.

Die andere poorten kan je allemaal relatief veilig instellen ( Voorzie ik geen problemen mee ) maar zal die ene 3 even niet doen...


Hallo, de verbinding was was van korte duur. Hij blijft in en uitschakelen. (Nadat ik de poorten open had gezet leek het tewerken, maar zodra er een verbinding nodig is voor Netflix of andere dingen op de xbox valt hij weg. ) Heb nu de router weer in de fabriek instellingen gezet. :( 

Weet dat na instellen van portforwardings het Modem wel een reboot moet krijgen ( Uit en aan ) voordat deze volledig worden toegepast.

Die andere poorten kan je allemaal relatief veilig instellen ( Voorzie ik geen problemen mee ) maar zal die ene 3 even niet doen...

Ja dat had ik ook gedaan. Alle systemen uitgezet en nadat de router helemaal op was gestart de andere gebruikers weer aangezet. Maar het blijkt toch niet tehelpen.