Skip to main content

Hallo, ik heb mij een experiabox v10A aangeschaft, dit omdat mijn huidige V10 niet samenwerkt met de KPN super wifi (wit model ronde schijf), deze werkt alleen naar het schijnt samen met een experiabox v10a of de experiabox 12.

Ik had KPN in het verleden al eens gevraagd om een experiabox v10a maar kon deze niet krijgen, dus ik heb mij er zelf maar een aangeschaft, maar nu helaas krijg hem niet werkende met de super wifi, dit omdat hij zich nu voor doet als een v10 i.p.v. v10a erg irritant, want nu kan ik mijn super wifi niet gebruiken, wat te doen nu? 

Welke firmware versie staat er op? Mogenlijk nog een hele oude. Heeft u hem al eens gereset? 


@Coenzo Nederland misschien is je verbinding niet geschikt voor de v10a. Met de v10 kan je gewoon de SuperWiFi's gebruiken alleen moet er één bekabeld blijven. Sowieso is bekabeld veel beter!!


Dag @Coenzo Nederland ,

De V10A is niet geweldig, de V10 is meestal beter maar ok.

Wellicht eens een monteursreset toepassen:

Druk WPS+reset 15 seconden in, de box haalt nu de juiste en nieuwste firmware op.

Maar bedenk wel dat als je met de V10 pairbonding hebt je maar de halve snelheid hebt.


Goedemiddag Joep,

Ik heb een 100Mb download en 20Mb upload aansluiting, had de super wifi bekabeld aangesloten, lampje gaat wel gewoon groen branden, maar ik kan hem niet vinden in het wifi netwerk, dus daar baal ik van.

Had overigens ook de boel helemaal gereset en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, maar te vergeefs helaas, vandaar ik de v10a aangeschaft had, maar deze neemt de ouwe gegevens over van de v10, dat zal waarschijnlijk komen, omdat KPN weet dat er hier een v10 is en geen v10a.

Mvg,

Ron

 

 


Ok. Werkt de v10a nu wel?


Had overigens ook de boel helemaal gereset en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, maar te vergeefs helaas, vandaar ik de v10a aangeschaft had, maar deze neemt de ouwe gegevens over van de v10, dat zal waarschijnlijk komen, omdat KPN weet dat er hier een v10 is en geen v10a.

Mvg,

Ron

 

 

Je kan dat voorkomen door een motive reset te vragen via 0800-0402, maar je kan ook gewoon de wifi naam wijzigen.


... maar deze neemt de ouwe gegevens over van de v10

Dat hoort zo. En dat doen de SuperWiFi's ook. 

... had de super wifi bekabeld aangesloten, lampje gaat wel gewoon groen branden, maar ik kan hem niet vinden in het wifi netwerk...

Wat kon u niet vinden? Waar zocht u naar dan?


Je hoort maar een netwerk te zien in je wifi settings. Dat is nou net de bedoeling van een mesh netwerk. 


De superwifi zou in het instellingen scherm van de modem/router zichtbaar moeten zijn bij de verbonden apparaten meer ook niet.


Goedemiddag @Coenzo Nederland, welkom op het KPN Forum! Het is natuurlijk mogelijk om zelf een modem te installeren, op het moment dat het een Experiabox is dan neemt deze automatisch de netwerkgegevens over die opgeslagen staan in onze cloud. Ik zie dat er al is aangeraden om telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij je netwerkgegevens kunnen resetten. En dat is uitgelegd dat je van de Superwifi punten niet een aparte netwerknaam ziet door de mesh functie die ze hebben. Daarna hebben we niks meer van je gehoord, is het inmiddels opgelost of kan ik nog iets voor je betekenen?