Skip to main content
Antwoord

Zwak signaal en kwart snelheid sinds spontane uitval Box 12

• August 16, 2025
  • 19 reacties
  • 138 keer bekeken

Gister spontaan uitval van box 12 deed helemaal niets meer op 1 rood lampje na van voeding.

Contact gehad met klanten service en die gaf aan dat de adapter stuk is of gaat .

Na lang wachten begon het modem weer op te starten maar geen wifi, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen, na een paar keer stroomloos bood ook geen soelaas als laatste redmiddel dan maar resetten wat eerst ook niet ging uiteindelijk toch gelukt (waar ik niet blij mee ben want moet alles weer opnieuw instellen) Het modem startte weer op maar duurde veel langer dan normaal, Had wel weer internet en wifi. Maar vandaag  heel veel apparaten die de verbinding verloren had ,kachel, camera's, alarm, zonne panelen, thuis accu etc etc. Heb nu wel wifi maar met heel zwak signaal en de snelheid is bijzonder laag Heb een 1Gb abbo maar haal net de 450/460 down en 150up op 5Ghz 50 cm bij modem vandaan terwijl ik normaal tegen 970/980 zat wat gaat er mis?

Of zal ik ook gewoon een kwart betalen van mijn abbo dan staan we gelijk.

Beste antwoord door Leen59

Probeer anders 

19 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 16, 2025

De oude levert ws te weinig vermogen.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Vergeten te vermelden dat ze een nieuwe adapter hebben opgestuurd, deze is nu geplaatst ,heb nu dus zwak en traag wifi

Leen59
Wijsgeer
  • August 16, 2025

Welke firmwareversie staat er op je modem en heb je de snelheid al eens bekabeld gemeten?

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Bekabeld gaat niet ,heb geen lan poort op laptop en ook geen zin meer om weer alles aan de kant te halen om bij me modem te komen,het was gewoon goed ,dat ik de 1Gb niet zou halen snap ik ook wel maar net weer meting gedaan en haalde de 400 niet eens, spelen met kanalen en bandbreedte helpt ook niks 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Software is V12 25 06 06

Leen59
Wijsgeer
  • August 16, 2025

Dat is iig de laatste versie. Je kunt eventueel nog het glasvezelkastje een paar minuten stroomloos maken, anders lijkt het erop dat je modem niet goed werkt.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Alles is al stroom loos geweest ,het rare was gister als ik in het modem keek (ingelogd toen wel met kabel en geleende laptop) stond wifi op aan maar lampje brande niet en er was ook geen wifi

Leen59
Wijsgeer
  • August 16, 2025

Gebruik je nog extenders ofzo?

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Ja twee ,die hebben wel gewoon verbinding, maar ook niet goed 

Leen59
Wijsgeer
  • August 16, 2025

Dan zou ik toch eerst een schone installatie van je netwerk doen, meestal is het hiermee opgelost.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Ja ik ben gekke Henkie niet, gister al een reset gedaan blijf niet aan de gang, begin me een beetje op te winden dit is al de zoveelste keer dat ik alles weer opnieuw moet instellen bepaalde ip's moet vastzetten etc etc en dan tot de conclusie komen dat het nog steeds hetzelfde is, er is gewoon iets niet goed met het modem, bekabelde apparaten verliezen zelfs hun verbinding

Leen59
Wijsgeer
  • August 16, 2025

Dan proberen om via de klantenservice een nieuw modem te krijgen, maar die zullen ws ook beginnen met alles te resetten. Zie ook andere topics op dit forum. Iig veel succes gewenst.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 16, 2025

Dank u wel ,dat is idd het eerste wat ze zeggen,maar als je vaker problemen heb weet je ondertussen wel wat je als eerste moet proberen

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2025

Heb toch maar weer even een laptop geleend en bedraad gemeten ,986Mbps dus dat is goed.

Maar 50cm naast het modem op 5Ghz 239Mbps en op 2,4Ghz zelfs maar 90mbs  dat is toch wel een te groot verschil .en nee ik heb niets veranderd aan instellingen op laptop of plaatsing van modem en wifi extenders heb wel div instellingen van modem geprobeerd maar dat maakt niets uit.

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 17, 2025

Probeer anders 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2025

Nee dat schiet lekker op ,na die wifi verprutser is de snelheid nog lager en geeft aan ,niet de snelheid te halen MAAR snel genoeg om te internetten zo lust ik er nog wel een paar

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 17, 2025

Heb alweer de hele dag meldingen op me telefoon van het alarm ,verbinding verbroken verbinding hersteld en dat om de 10/15 minuten om gillend gek van te worden, ze staan ongeveer 1 meter van elkaar op wifi of zal ik zeggen nifi

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 18, 2025

Vandaag maar weer met de klantenservice gebeld eerst vanmorgen en van middag nog maar een keer, nog steeds wifi problemen apparaten die geen verbinding meer hebben dan weer wel en dan weer niet, tussen de 350/500 download heel instabiel, zelfde als gister weer een reset, stroom eraf etc etc hetzelfde riedeltje ik snap dat die mensen hun best doen maar ik word er moedeloos van, er word hier thuis gewerkt met best veel data overdracht dus dat moet gewoon werken ,ik betaal een klap geld voor internet tv en mobiel dus ik verwacht ook dat het goed werkt.

Voor afgelopen vrijdag werkte het goed zelfs geen problemen meer na updates van kpn op het modem wat voorheen wel het geval was. Nu komt er een monteur langs weer een rekening erbij dat gaat lekker zo

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Gorbatjov. Vreemd dat je modem ineens uitviel en pas na veel moeite weer opstartte. Dat kan inderdaad een issue zijn geweest met de stroomadapter, maar daarna zou je dan geen significante problemen meer moeten ondervinden. Bij jou is dat anders begrijp ik. 

Als laatste update plaats je dat er nu een monteur ingeboekt is en dat is toch wel de kortste klap tot een oplossing. Hij kan alles even nagaan bij je thuis, van verbinding voor het modem, tot aan het modem zelf, het glasvezelaansluitpunt en je thuisnetwerk. Dan is dat misschien wel even de kosten waard. Anders blijft het toch samen met de helpdesk zoeken naar de oplossing als gemeten wordt dat de verbinding in orde is. 

Dan zal ik je eerst niet vermoeien met allerlei vragen en dingen die je zou kunnen proberen. Dan wachten we eerst het monteursbezoek af. Laat maar weten hoe dat afgelopen is!