Skip to main content

vandaag alweer de zoveelste bedrogmail van rabobank ontvangen; ik kijk altijd naar het afzenderadres: …..@wxs.nl

Dus nam ik nu eens de moeite om wxs.nl te plaatsen in de url-balk van browser: kom ik uit bij...kpn.nl

Wat is dat nu?

Hallo @chrdb de extenxie wxs.nl is jaren geleden ondergebracht bij KPN, je kunt ook nog steeds aliassen aanmaken met die extensie, gewoon geldig dus.

 


Dank JanD voor je reactie.


Hallo @chrdb de extenxie wxs.nl is jaren geleden ondergebracht bij KPN, je kunt ook nog steeds aliassen aanmaken met die extensie, gewoon geldig dus.

 

Ik denk het niet, het is nogal vreemd dat de rabo hun mails verstuurd met wxs.nl als afzender ipv rabo.nl

 


Hallo Dutchie61,

dns kan inderdaad wel correct zijn maar ook verdacht, misleidend en zich laten lenen voor "duistere” praktijken.

Vandaar dat ik altijd let op afzenderadres (spoofing) en dan de brontekst bekijk: veel abacadabra = hup in de prullenbak.

Dank voor je reactie.


Hallo @chrdb de extenxie wxs.nl is jaren geleden ondergebracht bij KPN, je kunt ook nog steeds aliassen aanmaken met die extensie, gewoon geldig dus.

 

Ik denk het niet, het is nogal vreemd dat de rabo hun mails verstuurd met wxs.nl als afzender ipv rabo.nl

 

Je kan mails versturen onder elke naam. Bij wijze van spreke kan ik ook mailen onder naam van b.gates@microsoft.com. Alleen zullen ze niet makkelijk aankomen door preventieve maatregelen zoals DKIM en SPF, tenzij ik dit vanaf de juiste Microsoft-server zou sturen. 

WXS was vroeger WorldXS. Een van de eerste internetproviders van Nederland, die later op ging in KPN. Er zullen vast nog oude klanten zijn die een dergelijk e-mailadres hebben.

 


@chrdb stuur dat mailtje even door naar valse-email@rabobank.nl dan zal je horen dat ze geen wxs.nl gebruiken


@chrdbstuur dat mailtje even door naar valse-email@rabobank.nl dan zal je horen dat ze geen wxs.nl gebruiken

Vaak hoor je niks persoonlijks. Hoogstens een geautomatiseerde bedank-mail.


Hallo AriënC,

Klopt dus daar heb ik al sinds lang geleden maar niet meer gedaan.

Ik ben een "oude lul(sorry, mag dit wel?)” maar ik snap ook niet

dat oudere personen nog steeds in "telefoontjes van de bank”

trappen. Ik ga eer van uit dat zo'n 99% van de mensen niet deugen.

En de stupiditeiten van het e-mailgebeuren: let eens op de beschrijvingen

en informatie van webwinkels: dan ga je schateren van het lachen. Om

over belastingdienst.nl maar te zwijgen. En dan heb ik het nog niet over

"chat met ons” of "vragen? Raadpleeg onze helpdesk”: lachen, gieren, brullen.

Met bing kun je nu ook AI benutten….. AI is een bedreiging, nou AI is nog dommer

dan de mens want "geprogrammeerd” door mensen en dat zegt genoeg.

Bing met AI getest: bagger, bagger, bagger en nog eens bagger. En het mooiste:

als je Bing weerlegt: we nemen nog contact met je op...ik wacht er nog steeds op.


@chrdbstuur dat mailtje even door naar valse-email@rabobank.nl dan zal je horen dat ze geen wxs.nl gebruiken

Daarnaast ook doorsturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl

Ik zie op mijn spam-mailadres weer genoeg spam ellende voorbij komen van ING, Rabobank, KNAB en ICS Cards. Een zeer groot deel is afkomstig vanaf servers in Duitsland.


Hallo GerritS76,

Ook al vaak gedaan maar geen reactie (behalve een robotbericht) of enig effect.

Werd eens benaderd door een (bonafide) bedrijf om een website te controleren op

kwetsbaarheid. Kraak de website maar en dan zien we verder.

Ja maar dat mogen we niet…..

man man man, net zoals de politie gedwarsboomd wordt om criminelen te pakken.

En anders laat een rechter die wel weer vrij (bang voor zijn/haar leven dus).