Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik probeer in te loggen in scouting Online (SOL). Hiervoor moet ik een authenticator code hebbben. Ik gebruik in SOL mijn kpnmail. Maar het lukt me niet om mijn kpnmail te koppelen in een authenticator app.. Waar kan ik de qr code vinden waar bijv. microsoft authenticator om vraagt?

Dat moet u aan SOL vragen. Niet aan KPN. KPN heeft niets met die authentiecator te maken.


Dat moet u aan SOL vragen. Niet aan KPN. 

nee, ik bedoel dat ik de kpnmail niet gekoppeld krijg aan een authenticator app.

Heb het misschien niet helemaal goed uitgelegd)

 


Dat moet u aan SOL vragen. Niet aan KPN. 

nee, ik bedoel dat ik de kpnmail niet gekoppeld krijg aan een authenticator app.

Dat hoeft ook helemaal niet. Welke authentiecator app gebruikt u?


Microsoft, of google, of welke jullie misschien aanraden? Ik gebruik een samsung android telefoon

 


Zo'n QR code is 1malig. Bij de eerste keer inloggen met de authentiecator. Is dat de eerste keer gelukt?

De QR code word getoond op de website waarop u in wilt loggen. Alleen de eerste keer, daarna niet meer.

Ikzelf gebruik FreeOTP om in te loggen bij mijn boekhouder. Als je een authenticator van Google gebruikt, gebruik dan een gmail adres zou ik zeggen. En bij Microsoft een hotmail/outlook adres van Microsoft zelf. 

Microsoft en Google zullen dat wel willen koppelen aan je online account denk ik. Dan kunnen hun mooi meekijken waarop je allemaal inlogt. Die info is goud waard voor zulk soort bedrijven. 

KPN heeft niets op dit gebied. Er is geen QR code van KPN ofzo voor een authentiecator.