Skip to main content

Ben ik gebeld door KPN?

• May 22, 2026
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Vandaag werd ik met nummer +31 50 222 26 39 door "KPN" gebeld.

De stem klonk amicaal. Ik heb direct het gesprek onderbroken en gezegd dat ik daar niks van geloofde en opgehangen. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

@Nelly d Dat zou volgens deze site wel eens KPN kunnen zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

@AriënC 

Eindigend op 39 zie ik er niet tussen staan.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

@AriënC 

Eindigend op 39 zie ik er niet tussen staan.

Hoe groot acht jij de kans dat een nummer van nep-KPN'ers op twee haast opeenvolgende cijfers afwijkt van die van de echte KPN. KPN reserveert gewoon een nummerblok ( bijv. +31 50 222 XX ), en als er behoefte aan is stellen ze een telefoonnummer in werking. Ze moeten het alleen nog even duidelijk maken op die bewuste pagina. 

Waarover hadden ze je precies gebeld?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Geen idee.

Als KPN mij nodig heeft,  kunnen ze mij mailen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Geen idee.

Als KPN mij nodig heeft,  kunnen ze mij mailen. 

Je kan tijdens een telefoongesprek aangeven dat je op grond van Recht van Verzet geen marketingtelefoontjes wilt ontvangen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@Nelly d, welkom! Ik heb je bericht even afgesplitst naar een eigen topic omdat het in jouw geval ging om een telefoontje en geen e-mail. Het is heel goed mogelijk dat je door ons gebeld bent. De telefoonnummers op de website zijn diegene die we gebruiken voor commerciële redenen. En dan is het ook best mogelijk dat er soms een nummer bij zit dat iets afwijkt, zoals Ariën al aangeeft. De 050-nummers komen vanuit Groningen en dat is waar een groot deel van de klantenservice zit. Dus het zou ook nog kunnen dat je we terug gebeld hebben naar aanleiding van eerder contact, een technische melding of iets dergelijks. Maar in dat geval zou ik verwachten dat dit bij jou dan ook een verwacht gesprek zou zijn geweest.

Als je commercieel gebeld wordt, dan kun je in het gesprek aangeven dat je dit niet wilt:

Je kan tijdens een telefoongesprek aangeven dat je op grond van Recht van Verzet geen marketingtelefoontjes wilt ontvangen.