Skip to main content
Beantwoord

Bericht geblokkeerd: 550 5.0.0 Mail rejected.

• May 24, 2020
  • 3 reacties
  • 231 keer bekeken

Goedemiddag ik wilde een bericht van mijn Gmail doorsturen naar mijn vrouw haar kpnmail adres en deze werd dor de server geblokkeerd. Geen idee waarom. Als ik daarna een mail stuur komt deze wel gewoon aan. Maar dit specifieke mailtje word telkens geblokkeerd.

Reactie van de server is:

De reactie van de externe server was:

550 5.0.0 Mail rejected.

Met vriendelijke groet

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste antwoord door RBxx

Hallo @Gerben Beeren 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent dat het spamfilter van KPN een mail bestempelt als SPAM, het wordt geweigerd en er wordt een zgn. “bounce” bericht teruggestuurd. 

KPN Abuse beheert het spamfilter, stuur ze een bericht via abuse@kpn.com en ze onderzoeken het.

Iets in dit doorgestuurde mailtje leidt tot deze blokkade.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 24, 2020

Hallo @Gerben Beeren 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent dat het spamfilter van KPN een mail bestempelt als SPAM, het wordt geweigerd en er wordt een zgn. “bounce” bericht teruggestuurd. 

KPN Abuse beheert het spamfilter, stuur ze een bericht via abuse@kpn.com en ze onderzoeken het.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2020

Maar dit specifieke mailtje word telkens geblokkeerd.

Er zit informatie of woordgebruik in wat als spam wordt aangemerkt door het kpn spamfilter.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2020

Hallo @Gerben Beeren 

Dank je. Zal vanavond gelijk er heen mailen