Ik zie dat er al veel geklaagd is over blokkering van de e-mail account door KPN i.g.v. VPN verbinding.
Het lijkt er op dat we dat lijdzaam dienen te ondergaan, aangezien ik nog geen oplossing heb kunnen vinden in de topics.
Ik vind het onaanvaardbaar aangezien ik ook e-mailaccounts bij Microsoft (hotmail) en Gmail waar het probleem zich niet voordoet. Of heeft KPN een sluitende unieke technische reden waarom het bij KPN niet kan?
Als dat er niet is, is het veiliger om via die andere providers e-mail te versturen en mijn KPN e-mailabonnement te stoppen. Zie graag de reacties.
Blokkering e-mail-account verbinding via VPN
Beste antwoord door Maja van KPN
Mijn probleem is opgelost!
Het resultaat was de oplossing: Een handmatige instelling van de SMTP van de e-mailaccount aanpassen: authenticatie instellen op wachtwoord en het invullen van de gebruikersnaam.
Hi
Er melden zich regelmatig klanten op het forum waarbij het mailen niet lukt via een VPN, en in die gevallen is er wel degelijk sprake van de situatie zoals geschetst door de andere gebruikers die hier hebben gereageerd. Vandaar dat iedereen het in die hoek heeft gezocht, terwijl er bij jou iets anders aan de hand bleek te zijn.
Dat jij nog niet wist dat je via een VPN niet kunt versturen zonder dat er een authenticatie is gesteld, daar hebben we allemaal niet bij stilgestaan blijkbaar, waardoor het al snel een beetje ingewikkeld is geworden
De volgende keer dat ik een klant tref die tegen dit probleem aanloopt, zal ik hier dan ook zeker rekening houden!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.