Skip to main content
Beantwoord

Browserextensie F-secure kan niet worden ingesteld in Chrome

• May 27, 2025
  • 4 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds een aantal weken krijg ik via KPN Veilig de popup dat ik de browserextensie chrome moet instellen. Echter, wanneer ik op de knop 'instellen' druk kan ik alleen de extensie Chrome verwijderen en ook bij nieuw installeren blijft het probleem zich voordoen. Het blijkt dat op dit forum er al meer topics over geschreven zijn, maar de oplossing staat er niet bij. Gisteren met KPN gebeld. Na heel veel acties blijft het probleem bestaan en is de conclusie dat er een 'bug’ is bij F-Secure. Er is een melding van gemaakt. Hoelang het kan gaan duren is niet bekend, aldus de medewerken van KPN. Heel vervelend. In feite ben je dus niet beschermd.

Beste antwoord door MinneH

Dat laatste waag ik te betwijfelen. Tijdens de zoektocht met een KPN medewerker bleek dat de vurusscanner en browserbescherming al een paar weken(!) Inactief te zijn. Dit bleek ook toen ik online bankzaken deed. Niet erg betrouwbaar dus. Hopelijk snel een oplossing.

Het inactief zijn van de virusscanner en browserbescherming zou ook een andere oorzaak kunnen hebben. Bij mij zijn beiden al die tijd actief geweest.

Heb je al gekeken of je meerdere profielen hebt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

Sinds enkele weken heb ik ook last van dit probleem. Het komt niet alleen bij KPN voor maar ook bij Ziggo klanten.

Op het F-Secure forum wordt vermeld dat het een bekend probleem is en opgelost wordt in versie 25.5, beschikbaar begin juni (mijn KPN Veilig is nu versie 25.2). Ik weet echter niet hoe lang het duurt voordat KPN Veilig 25.5 beschikbaar is.

Op het Ziggo forum vond ik een mogelijke – tijdelijke - oplossing.

Het lijkt te maken te hebben met meerdere profielen in Google Chrome (en Edge).

Of dit ook bij jou het geval is kun je als volgt zien:

• Start Google Chrome
  • Klik op je profiel – rechtsboven naast de drie puntjes
  • klik op Chrome-profielen beheren

In dat scherm kun je zien of je meerdere profielen hebt. Verwijder de extra profielen.

Ik heb dit vanmorgen gedaan en tot nu toe geen hinderlijke pop-ups gehad.

Overigens… je bent wel degelijk beschermd. De extensie is geïnstalleerd, de melding is onterecht.

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Dat laatste waag ik te betwijfelen. Tijdens de zoektocht met een KPN medewerker bleek dat de vurusscanner en browserbescherming al een paar weken(!) Inactief te zijn. Dit bleek ook toen ik online bankzaken deed. Niet erg betrouwbaar dus. Hopelijk snel een oplossing.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • May 27, 2025

Het inactief zijn van de virusscanner en browserbescherming zou ook een andere oorzaak kunnen hebben. Bij mij zijn beiden al die tijd actief geweest.

Heb je al gekeken of je meerdere profielen hebt?

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Had idd twee profielen. Een verwijderd. Fingers crossed! Bedankt voor de tip.