Skip to main content

Nadat Firefox een jaar geleden de browserextensie Browsing Protection by F-Secure weigerde te installeren, omdat deze onveilig zou zijn, is dat onlangs wel gebeurd. Nu doet de extensie zijn werk echter weer te goed. Hij blokkeert bij een Google zoekactie namelijk ook alle gesponsorde zoekresultaten.

In Chrome en Edge worden ze overigens wel gewoon getoond, als je op een resultaat klikt.

Ik heb het probleem al bij de F-Secure community aangekkaart, maar daar wordt vrij lauw gereageerd op de melding. Omdat ik Firefox prefereer, schakel ik na een zoekactie de extensie even uit, als ik gesponsorde zoekresultaten wil bezoeken. Daarna moet ik hem weer inschakelen, omdat KPN Veilig anders gaat zeuren 😉.

Dat is natuurlijk niet optimaal. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar ook niet een antwoord hebt. Ik kan niet inschatten waar het dan in de uitwisseling tussen deze extensie en KPN Veilig spaak loopt. 


@Remco_ 

Het is natuurlijk een probleem dat F-Secure moet oplossen, maar misschien kunnen jullie als grote klant meer druk zetten bij hen dan wij, simpele gebruikers 😉.

De extensie werkt wel goed bij Chrome en Edge, dus dan met het toch niet zo moeilijk zijn om hem voor Firefox aan te passen.


Ik vrees dat ik daar als KPN medewerker ook niet direct invloed op kan uitoefenen maar bedankt voor het terugkoppelen!


@Remco_ 

Inmiddels heb ik van F-Secure de verzekering gehad dat “we are working on releasing a new version soon, which will ensure that the extension works consistently across all browsers. ”

Laten we hopen dat ze zich aan hun woord houden.


Dat hoop ik ook @hlrutten en dank dat je dit dan even hier met ons deelt!