Skip to main content
Beantwoord

Chrome wordt opeens door F-secure geblokkeerd bij ING bankieren na modemupdate

  • 14 June 2024
  • 2 reacties
  • 71 keer bekeken

Bij starten van ING overmaking, wordt sinds kort Chrome geblokkeerd door F-secure met "Verdachte paginawijziging op https://mijn.ing.nl/login/ gedetecteerd" en iets met xe.com/input.cgi.

Ik kan sinds het updaten van de modem (dinsdag j.l.), waarschijnlijk toeval,  geen ING bankbetalingen meer aanmaken. Modem en PC zijn opnieuw gereset. Win 10/Chrome. Virusscan is schoon. Bij het doen van een betaalopdracht zie ik de Chrome balk vullen tot ongeveer 70% en "loopt dan vast". Chrome reageert dan ook niet meer op muisclicks. Andere ING website functionaliteit werkt wel normaal.
Via Edge gaat het goed (die 70% zie ik daar ook maar is kennelijk normal want daarna verschijnt direct het overmakings invulformulier)
Hoe pak ik het zoeken naar de oorzaak nu aan, want de meldingen van F-Secure zijn weinig behulpzaam.

Opgelost, maar onduidelijk hoe. Na eerst weer het probleem gereproduceerd te hebben en daarna wat wat heen en weer geswitched te hebben tussen bankieren en beleggen en de nodige keren opnieuw inloggen lukte het eerst om via Beleggen een geld overmaak opdracht te maken, en daarna ook onder bankieren.


Fijn om te lezen dat 't raadselachtig genoeg ineens opgelost was @Declutter66! Dank voor het delen. Mocht je toch iets opmerken, deel het dan gerust in de community hier.


Reageer