Skip to main content
Vraag

DeepGuard blijft in Leermodus hoe kan ik het weer activeren?

• February 5, 2026
  • 4 reacties
  • 17 keer bekeken

DeepGuard staat op mijn mac in de "Leermodus". Tijdens deze Leermodus ben ik niet beschermd. Hoe (waar) kan ik DeepGuard uit die modus krijgen? 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 5, 2026

Hallo ​@Vester ,

Check deze op internet gevonden instructie en dan met name punt 8 en 9:

De leermodus gebruiken:

U hebt beheerdersrechten nodig om deze instellingen te wijzigen.

De app DeepGuard-configuratie wordt geopend.

DeepGuard geeft u een lijst met toepassingen weer die u als regels kunt importeren, zodat de geselecteerde toepassingen toegang hebben tot bestanden op uw computer.

Later kunt u de geïmporteerde regels bewerken in de app DeepGuard-configuratie.

1. Klik op het productpictogram in de menubalk en selecteer Instellingen.
  2. Selecteer het tabblad DeepGuard.
  3. Selecteer het slotpictogram in de linkerbenedenhoek.
  4. Selecteer DeepGuard configureren.
  5. In de app DeepGuard-configuratie selecteert u Bestand > Leermodus en voert u uw beheerdersreferenties in wanneer daarom wordt gevraagd.
  6. Selecteer OK om de leermodus te starten.
  7. Start de toepassingen die u normaal op uw computer gebruikt.
  8. Ga terug naar de app DeepGuard-configuratie en selecteer opnieuw Bestand > Leermodus om de leermodus te stoppen.
  9. Selecteer de toepassingen die u wilt toestaan en selecteer vervolgens Importeren.

bron:

https://help.f-secure.com/product.html?home/total-mac/latest/nl/task_AEC3D21840AF412A922E34503DB26A74-latest-nl

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Bedankt voor snelle reactie, maar ik kom hier niet verder mee omdat ik in stap 5 vastloop. Ik heb dit al vaker geprobeerd maar het DeepGuard-configuratiescherm opent niet volledig, i.c. het wieltje blijft in stap 5 draaien. Ik kan dan alleen geforceerd stoppen.

Misschien moet ik deze app verwijderen en opnieuw installeren maar ik meen dat er een uninstall voor was en die heb ik niet (meer). 

Weet je hoe ik het toch opnieuw kan installeren (en dan eventueel daarna uninstallen)?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 6, 2026

Nee, gewoon verwijderen dan maar? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Zeker, en hopen dat zonder uninstaller toch alles verwijderd wordt.
Bedankt